1

Onderwerp: Chocobom en sweet sixteen combineren?

Een vriendin heeft me gevraagd een sweet sixteen taart te maken (roze met zilver), maar omdat dochter niet van marsepein houdt en wel heel erg van chocola, vroeg ze uitdrukkelijk om een chocobom....

Nu had ik bedacht grote Smarties te gebruiken ipv M&M's omdat daar roze bij zit en een rechtopstaande zilveren 16 te maken en een leuk lint te gebruiken, maar misschien hebben jullie nog ideeen?

2

Re: Chocobom en sweet sixteen combineren?

:think: geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je wilt gaan maken.

Als ik het goed begrijp wil je smarties gebruiken als decoratie. Dat is wat lastig omdat de buitenkant van smarties smelt als ze nat worden. Ook zijn ze zwaar en dus geneigd om naar beneden te zakken of te vallen.

Persoonlijk zou ik gaan voor ofwel chocolade biscuit of gewone biscuit met veel chocolade anders wordt het zo zwaar.

Misschien een gewoon biscuit, dulche de leche vulling en roze gekleurde witte chocolade ganache? Zouden fondant versieringen wel mogen? of lust ze dat ook niet?

3 Laatst bewerkt door fruitcake (12-02-2011 22:17)

Ilonas schreef:

:think: geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je wilt gaan maken.

Als ik het goed begrijp wil je smarties gebruiken als decoratie. Dat is wat lastig omdat de buitenkant van smarties smelt als ze nat worden. Ook zijn ze zwaar en dus geneigd om naar beneden te zakken of te vallen.

Persoonlijk zou ik gaan voor ofwel chocolade biscuit of gewone biscuit met veel chocolade anders wordt het zo zwaar.

Misschien een gewoon biscuit, dulche de leche vulling en roze gekleurde witte chocolade ganache? Zouden fondant versieringen wel mogen? of lust ze dat ook niet?

Ik bedoel gewoon zo'n chocobom, dus een gevulde, afgesmeerde biscuit met rondom de zijkant kitkats en bovenop smarties. Snap je 'm? En daar dan roze en zilver in zien te verwerken...

Zie; www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=108629

4

Oh, bedoel je dat? wist niet dat dat zo heette.

In dat geval zou je wel smarties kunnen gebruiken. mits ze echt niet vochtig worden. als je chocoladeganache op de bovenkant smeert en voordat die opdroogt de smarties erop.
Je kunt op de site van m&m ook m&m's bestellen in een bepaalde kleur en zelfs met opdruk. kost wat maar dan heb je ook wat.

5 Laatst bewerkt door fruitcake (12-02-2011 22:26)

Ja, ik weet van die M&M's, maar inderdaad prijzig....Ga nog wel even kijken...

Nee, dat is me toch te gortig, ga wel roze smarties sparen en misschien hebben ze op de markt wel van die zilveren flikken...