1 Laatst bewerkt door An_Angel (12-02-2011 20:16)

Onderwerp: I love U

:o Het taartje heb ik gemaakt voor m'n ouders, maar was verre van goed. Hoewel m'n ouders het heel lief, leuk en mooi vonden wat ik gemaakt had.

De taart:
http://94.100.120.69/1222600001-1222650000/1222618801-1222618900/1222618888_5_HLFX.jpeg

Hij was opgevuld met aardbeienjam en zelfgemaakte chocoladebotercreme. Eromheen ook chocoladebotercreme en daarover het fondant.
Maar het zwarte fondant kreeg ik niet zo mooi uitgerold en toen ik het eindelijk op de taart had, kwam er een scheurtje in door m'n nagel  :mad:  :o . Dit kreeg ik niet meer zo mooi weggewerkt  :o .
Ook was het taartje ietswat scheef, doordat ik stukken weg had moeten snijden, omdat ik anders niet genoeg fondant gehad zou hebben  :nooo .
Maar gelukkig was hij wel lekker en waren m'n ouders er blij mee  :) (ook pas het vierde taartje dat ik gemaakt heb en de eerste die ik zonder hulp bekleed heb. Misschien daarom :P).

Bedankt voor het kijken.
Feedback is welkom.

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

2

Re: I love U

Wat een lieve taart voor je ouders!!

Wat betreft feedback: misschien kun je je botercrème wat meer gladstrijken en ik zou m'n fondant proberen iets dikker houden (dan scheurt het ook minder snel :)). Daarna even met een smoother of palletmes eroverheen en dan worden je taarten al snel strakker. Verder is het gewoon een kwestie van oefenen!

Sweet as sugar and everything nice

3

Bedankt voor het compliment en de feedback :).
Volgende keer zal ik proberen om alles nog gladder te strijken dan en het fondant toch wat dikker te houden. Had ergens gelezen dat het maar 1 cm dik hoefde te zijn ...? Misschien is mijn inschattingsvermogen van 1cm fout of misschien moet het toch dikker  :think:  :Y .

4

Ik denk dat je 1 mm bedoelt? Ik hou het meest rond de halve centimeter (kan natuurlijk wel eens wat afwijken...)

Sweet as sugar and everything nice

5

leuk gedaan, en tips heb je al gehad zou zeggen blijven oefenen.

6

Bedankt mita :).

En ja, ik ga toch wel wat oefenen met de dikte van fondant kelly87. Is het met marsepein hetzelfde of moet het dan dikker/dunner?