1

Onderwerp: taartdoos boltaartje!

Ik wil graag een boltaartje gaan maken (blanda 20 cm), maar die past natuurlijk niet in een gewone taartdoos. Zijn hier speciale taartdozen voor?

Re: taartdoos boltaartje!

Hoezo zou die niet in een gewone taartdoos passen?

Life is what you bake it.

3

Taartenmarie schreef:

Hoezo zou die niet in een gewone taartdoos passen?

Omdat de 20cm Blanda 9cm hoog is en een standaard taartdoos 8cm hoog is.

Er zijn taartdozen te koop in allerlei verschillende maten, ook bij de webshop.
deze bijvoorbeeld:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/kart … -3687.html die is zelfs 15cm hoog.

Mijn taarten zijn gevuld en bekleed 10 cm hoog en ik knip de zijkanten een stukje in zodat er 'flapjes' ontstaan waar de deksel in rust. Heb je geen speciale dozen voor nodig. Je kan de doos op deze manier wel 15 cm hoog maken.
Tipje van iemand op het forum niet zo lang geleden en ik maak er al veel gebuik van!
Als niet duidelijk is wat ik bedoel kan ik morgen wel een foto plaatsen.

5

Taartenmarie schreef:

Mijn taarten zijn gevuld en bekleed 10 cm hoog en ik knip de zijkanten een stukje in zodat er 'flapjes' ontstaan waar de deksel in rust. Heb je geen speciale dozen voor nodig. Je kan de doos op deze manier wel 15 cm hoog maken.
Tipje van iemand op het forum niet zo lang geleden en ik maak er al veel gebuik van!
Als niet duidelijk is wat ik bedoel kan ik morgen wel een foto plaatsen.

Oh! das een slimme!
heb wel zulke dozen maar er nooit aan gedacht dat ik dat ook zelf kan doen. blondt!

6

bedankt, zou je de foto willen plaatsen?

Heb net de taart met doos weggebracht... dus geen foto. Maar je knipt ongeveer 2 cm uit de hoeken de onderdoos vertikaal 2 keer in (afstand tussen de knipjes ook weer 2cm ongeveer). En dit doe je aan 2 tegenover elkaar liggende kanten.
Afhankelijk van hoe hoog de bovendoos moet staan knip je diep of ondiep in.

8

:) dank je wel, ik ga het gewoon een keer proberen!

9

Bij de dozen die ik koop zitten die flapjes er standaard in.Dacht dat dat bij alle dozen was haha

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

10

Of in een doos en dan feestelijk folie ipv een deksel..?

11 Laatst bewerkt door Taartenmarie (13-02-2011 19:02)

Corry1969 schreef:

Bij de dozen die ik koop zitten die flapjes er standaard in.Dacht dat dat bij alle dozen was haha

In de bovendoos zitten idd flapjes (standaard geloof ik, dit zijn zwanenhals dozen). Maar dan zijn ze bij mij vaak nog te laag. Vandaar dat ik de onderdoos inknip.

Of in een doos en dan feestelijk folie ipv een deksel..?

Ik vind dat nooit zo handig want als er dan taart overblijft heeft de ontvanger van de taart geen hele doos om 'm in te bewaren...