1

Onderwerp: Pfff.. een r2d2

Mijn vriend kwam vorige week thuis met een eerste bestelling voor mij..
Het  werkt op de markt en naast hun staat een bakker.. hij wilde voor zijn vriend graag een taart hebben.. iets met star wars..
Dus ik ideetjes opgezocht.. Komt hij paar dagen later thuis dat diegene graag een R2D2 wilde hebben.. Dus of ik dat even kon doen..

Heb nu ongeveer 5 taarten gemaakt. Dit was mijn eerste opdracht en tevens eerste stapel..
Hij is ni zo strak enz als ik gehoopt had helaas.

Kan het ermee door?

(ohja.. ik heb de onderste 2taarten gestut, maar de onderste blijft doorzakken.. hoe kan ik dit oplossen?)

Het grootste probleem komt nog.. ik moet zo de taart weg gaan brengen.. zie zo op tegen de autoreis!

http://94.100.126.100/1232050001-1232100000/1232098901-1232099000/1232098972_5_lfSp.jpeg

2

Re: Pfff.. een r2d2

Wat een project zeg, maar goed gelukt vind ik, zeker als je nog niet zo lang bezig bent.
Wat betreft het inzakken heb ik geen tips, misschien had je meer stutjes moeten gebruiken?
Sucees met wegbrengen!

3

Ik kan je wegens gebrek aan ervaring helaas ook weinig tips geven, maar ik vind de taart in ieder geval hartstikke leuk geworden!!  :thumb:

4

Jeetje Sus, vind hem toch zeker goed gelukt.
:thumb:  :thumb:  :thumb:
Herken hem meteen.
Wel succes met de reis straks.
Helaas heb ik geen tips voor je.

5

wow,na 5 taarten maak jij al zoiets moois.Super zeg :thumb:
Tips heb ik niet voor je,ik ben nog niet zo ver dat ik dat al aandurf

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

6

Woahhh - het is leuk geworden! Knap hoor. Nu nog afleveren... hoop dat het allemaal goed gaat. Zet'em op - het komt vast goed  :Y  :Y  :Y

Met zoete groet! Akire

7

Ik vind het een hele creatieve taart zeg!! En dat voor iemand die nog niet zo lang bezig is!! :thumb:

Wat betreft de auto-reis:
- ik doe altijd een stukje dubbelzijdig plakband of zo'n rolletje van plakband onder het kartonnetje wat op de onderplaat komt. Dit voorkomt schuiven van de gehele taart!!

- Als ik een stapeltaart alleen moet wegbrengen, dan zet ik hem voor de passagierstoel op de bodem van mijn auto. En gewoon heeeeeeel rustig over de drempels en 'schijt' hebben aan al die automobilisten achter je :lol:

- Als er iemand meerijdt, dan houdt ik hem gewoon op schoot.

- Wat betreft het studten: misschien teveel stokjes of juist te weinig? Misschien zijn de stokjes net te lang waardoor ze door het gewicht scheef kunnen schuiven?

Succes!!!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

8

Hij is erg leuk suske! (ik weet nog steeds niet wat r2d2 is, maar zal het zo eens opzoeken, ja iets van star wars....  :o ) Ik vind het super knap zo'n mooie taart!  :thumb:

9

Oh wat is ie leuk geworden!
Succes met wegbrengen

10

Wow! Wat gaaf!!
Dat heb je echt goed gedaan! Ben benieuwd wat de ontvanger er van vindt!

.. Want taart kan altijd!!

11 Laatst bewerkt door Hertje (12-02-2011 14:02)

:thumb: R2D2: 't is 'm helemaal! En dat als 5e taart, echt knap gedaan! :thumb:

Wat het vervoer betreft: zet 'm niet op een plek waar de autoverwarming direct op blaast. In een passende doos op een anti-slipmatje en dan op een vlakke ondergrond gaat het vast goed.
Succes, ik ben ook benieuwd hoe de ontvanger hem vindt.

En het stutten: met voldoende dowels zou het goed moeten gaan.
Misschien een te slap taartkarton gebruikt? In dat geval de volgende keer twee kartons op elkaar leggen.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

12

SUPER, ik herkende 'm meteen :Y  Geweldig gemaakt hoor :thumb:

vwb vervoer (ik ben vast al te laat :/ ) in de (verder lege) achterbak, niet op een stoel  :nooo (die staat scheef) en niet op schoot  :nooo (beweegt te veel)

ik hoop dat het goed is gegaan :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Suske, die is goed geworden hoor! Ben benieuwd wat de ontvanger ervan vond.

Enjoy!

is erg leuk geworden  :thumb:

15

dank jullie wel allemaal!

ik heb de bovenste taart eraf gehaald en die in een apparte doos vervoerd.. de andere 2 heb ik op het plankje ingepakt en toen meegenomen in de auto.. we zaten met zn 4en in de auto dus heb hem op schoot moeten vervoeren!!
Alles ging goed tot de laatste drempel :( die ging de bestuurder te hard over waardoor de onderste taart iets ingezakt is..

De ontvanger was er blij mee.. wat de echte ontvanger vind dat hoor ik volgende week pas!

16

wat een gave taart! vind je het goed als ik hem opsla? mijn zoon is helemaal weg van starwars  maar pas in november jarig en dan vind ik zo'n supertaart natuurlijk niet meer...........

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

17

Ja hoor natuurlijk!

18

Ik vind hem ook erg goed gelukt hoor! Mooi!

19

ja mooi gedaan hoor en herkende hem ook meteen. sterkte met wegbrengen.

20

Wauw! Heel gaaf!

21

:think: hoe heb je de armen eigenlijk gemaakt?

22

Erg leuk :).
Mijn vriend zag enkel de foto (zonder titel) en zei gelijk: "Dat is R2D2 uit starwars". Dus je opdracht is zeker wel gelukt lijkt me :) :thumb: .

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

23

@Carien,

Dat is gewoon van fondant.. Uit 3 delen en met sate prikkers vast gezet.. had ze dezelfde dag gemaakt en had het eigenlijk eerder moeten doen zodat ze steviger waren..

De taart is zeer goed ontvangen bij de 'ontvanger'!
Hij wilde hem niet opeten maar zette hem gelijk in de vitrinekast tussen zn star wars spullen!

24

heel leuk gedaan!!!

25

Suske504 schreef:

De taart is zeer goed ontvangen bij de 'ontvanger'!
Hij wilde hem niet opeten maar zette hem gelijk in de vitrinekast tussen zn star wars spullen!

:D da's de goede reactie :Y  :thumb: