1

Onderwerp: Help... Wat zijn de musthaves?

Hallo allemaal!

Ik ben nog niet zo lang op deze site dus hoop dat ik hier goed sta met mijn vraag. Ik heb nu een aantal taarten gemaakt en deze hier ook laatst voor het eerst geshowd. Nu wil ik graag gaan oefenen met boetseren en puzzelen. Beiden heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Vanavond ga ik naar de winkel in Elburg, en mijn vraag aan jullie is: wat moet ik sowieso kopen om te kunnen boetseren/puzzelen??
Doen jullie dit met marsepein of fondant? Of kan het met allebei?
En ik lees wel eens wat over tylose?
En welke tools heb ik sowieso nodig?
Zo heel wat vragen.. Maar dan weet ik een beetje waar ik me op kan richten vanavond!
Alvast bedankt voor jullie reacties  :)

Groetjes,
Marleen

2

Re: Help... Wat zijn de musthaves?

Als je de zoekfunctie even gebruikt zul je veel antwoorden op je vragen vinden , deze vraag is namelijk al héél vaak gesteld.

Welkom op het forum en denk eraan...............je portemonnee gaat vanavond ernstig kreunen  :Y

Carpe Diem !

3

De vraag is: hoeveel wil je uitgeven? :D

Of je fondant of marsepein gebruikt is gedeeltelijk eigen smaak. Met fondant kun je fijner werken en het hardt uit; marsepein ook wel iets, maar minder snel.

Tylose doe je door de fondant (schijnt ook door marsepein te kunnen) om de fondant sneller te laten uitharden.

Er zijn setjes met de echte tools, maar ook setjes met goedkope, plastic tools (die 't volgens mij net zo goed doen :o  ;) )

Een uitrolstokje is makkelijk (kun je evt ook maken van grijze pvcbuis (afvoerpijp)), maar de echte witte werken wel fijner.

Een uitrolmatje, kan een gewone placemat zijn, of de ideale IKEA-bureaumat (is non-sticky).

Crisco tegen het plakken

Dat is het wel zo'n beetje, voor zover ik nu kan bedenken.

Succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal zo ook eens zoeken via de zoekfunctie!
Dat mijn portomonnee ernstig gaat kreunen had ik al verwacht.. Dat doet ie al sinds ik met deze leuke hobby begonnen ben  ;)
Carien jij ook bedankt voor je lijstje!

Groetjes,
Marleen

5 Laatst bewerkt door Kinke (11-02-2011 18:08)

ik heb vanmiddag even geshopt in Elburg. Heb een aantal bavarois mixen meegenomen. Ik weet niet of nog steeds een beginners set verkopen maar vorig jaar heb ik daar zo'n set gekocht, zit marsepein in, taartdozen, een setje wilton kleurstof....weet niet of/wat er nog meer in zat. Misschien de moeite om even na te vragen?

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

6

Hoi Kinke!
Bedankt nog voor je reactie, ben net terug!
Ben al een tijdje bezig met taarten maken dus die spullen heb ik allemaal al wel.. wil nu alleen een stapje verder met puzzelen en boetseren dus vandaar dat ik me afvroeg wat ik daar voor nodig had!
Maar goed ik ben net weer terug en heb me helemaal scheel gekocht.. Voorlopig maar niet meer heen ;)

7

Aha, dat had ik niet begrepen. Fijn dat je zo lekker geshopt hebt  :D

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)