1 Laatst bewerkt door Nice lady (10-02-2011 19:55)

Onderwerp: Hoelang is een gespoten toef "houdbaar"

Ik wil voor het eerst toeven gaan spuiten  :s , maar heb nog een paar vragen.
Ik ga het maken van Funcakes botercreme (schijnt erg lekker te zijn) en weet dat dit een dag van tevoren gemaakt kan worden.
Maar... hoelang is zo'n gespoten toef goed te houden op de cupcakes?
Stel dat ik de toeven 's morgens spuit, is de cc dan bijvoorbeeld 's avonds nog te eten (met een toef welke niet is ingezakt)? En dien ik de cc met toef in de koelkast te bewaren en hoelang van tevoren moeten de cc dan weer uit de koelkast?

Pff, wat een vragen  :P

2

Re: Hoelang is een gespoten toef "houdbaar"

(n)iemand?

3

Anybody?  :rolleyes:

ik zou cupcakes met toeven van botercreme niet in de koelkast bewaren. Behoudens dat cupcakes niet houden van koelkasten, hoeft het ook niet. 's morgens spuiten is 's avonds echt nog wel goed. Een dag of 2 max denk ik

5

Ik spuit meestal de avond tevoren, en bewaar ze dan wel in de koelkast, maar in een afgesloten doos (de cupcake courier). De toeven zakken niet in, ze worden dan juist steviger. Maar als er eentje over is dan eet ik die een paar dagen later ook nog wel op hoor  :lol:

6

Dames, bedankt voor de reactie!
Dus als ik het goed begrijp, hoeven de toeven helemaal niet gekoeld bewaard te worden? Ik dacht dat dat wel zou moeten, ivm de boter, dat dat buiten de koelkast zou gaan smelten. Maar het wordt dus zelfs steviger .. Hmmm, raar, mar wel mooi meegenomen :D

7

Nou, in de koelkast wordt het steviger. Maar erbuiten wordt het weer zachter, dan hapt het ook beter.
Ik doe ze in de koelkast omdat ik meestal niet weet wanneer ze opgegeten worden (ik neem vaak mee naar mijn werk, daar kunnen ze sowieso niet in de koelkast)

8

Nice lady schreef:

Anybody?  :rolleyes:

Uppen van je topic is na 12 uur toegestaan...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Sorry Marianne  :o