26

Re: [Gezocht] deegroller + mening

Ik heb alle 3 de opties geprobeerd

Aller eerst 2 x de houten roller van de blokker. Het rolt heerlijk, door even lichtjes met je handen en wat poedersuiker over de roller te gaan tijdens het rollen plakt hij niet..

Echter...   Tot 2 x aan toe liet na een paar maanden iets los bij de lagers.. viezigheid op m'n fondant. Na 2 x dacht ik.. geen 3e keer meer!

PVC buis, ook de grijze zijn gewoon voedselveilig aangezien ze mogen worden gebruikt in de keuken / badkamer voor aanvoer van drinkwater. Het nadeel vind ik alleen dat ze erg licht zijn. Ook hier wel dat het af en toe blijft plakken maar met marsepein kun je dan wat crisco smere, met fondant geeft dat erge vlekken.. poedersuiker vond ik niet fijn blijven zitten. Ze zijn er glad namelijk  :Y

Tja, en dan de Rolling pin.. het kost wel wat centjes maar dan heb j ewel Rolls Royce onder de rollers  :Y En het is wel een aanschaf voor het leven! hij kan echt niet breken.. geen lagers die kapot kunnen gaan.. en mocht je stoppen met decoreren kan hij als gewone deegroller ook prima dienst doen!
Ik ben er echt super blij mee.. wil niet anders meer

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

27

haha,
topic van bijna 6 maanden oud :)
anyhow :) ik heb de rolling pin idd op de bestellijst van deze week gezet, het wordt nu toch te druk met bestellingen om dit allemaal aan te kunnen met een krakkemikkig rollertje :)

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

28

Ik heb ook de Wilton roller van 50 cm, hij is inderdaad erg prijzig, en ik heb lang gedacht of ik hem zou kopen, maar het is een superding, zou niet meer zonder willen

29

Bedankt voor de tips dames, ik ga binnenkort een poging wagen met de pvc buizen.

Miruna's Cakes te Helmond

30

ik zweer bij de pvc (witte) roller ik heb hem gevuld met zand zodat ie wat zwaarder wordt en op de uiteinden van die doppen. Heb je gelijk de goede hoogte met uitrollen van je fondant/marsepein, ideaal.

Die doppen zitten stevig genoeg hoor, er kan geen zand uitlekken

groetjes Hanneke

31

hallo, ik heb zelf ook eerst de roller van de blokker gehad, nou die barste kwamen er houtsnippers in mijn fondant.
en die van xenos is wel lekker,maar te klein.
nu heb ik die van de webshop.
ik moet er wel aan wennen , inderdaad geen handgrepen, maar hij rolt toch best lekker, allleen, ik gebruik altijd crisco, dus gauw vet aan je handen wat uiteindelijk wat moeilijker maakt om te rollen.

32

Met die rolling pin heb je helemaal geen crisco/poedersuiker meer nodig om uit te kunnen rollen.

Heb ik in elk geval nog nooit gedaan....... en ik wil niet meer zónder die wide glide rolling pin!!!

annick67 schreef:

ik wil niet meer zónder die wide glide rolling pin!!!

AHAHAHHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!! :lol:
Duzzzz....dirty mind! :o

34

Ik vind de roller van Patisse erg fijn! Kost helemaal niet zoveel en blijft niks aan plakken, makkelijk schoon te maken en lekker groot.
Ik heb em bij de Sligro voor iets meer dan 5 e gekocht, en mocht je geen pasje hebben: als je em googled kom je em tegen voor rond de 12 e. Nog niet duur voor zo n kwaliteits ding!

Xenos roller vind ik ook te klein...voor kleine stukjes heb ik wel t rollertje uit de shop!

35 Laatst bewerkt door Reini (16-02-2011 09:11)

Ik heb een metalen deegroller,  :lol:  een mégazwaar ding (van mijn schoonzusje gekregen voor mijn verjaardag. Ze gaf hem met de woorden: "Zo komt je man niet te vaak meer te laat thuis".  :lol:  :lol:

Het rolt supermakkelijk. Ik zag 2weken geleden in de Aldi een gelijkaardige liggen (wel veel minder zwaar).

Ik moet bijna geen gewicht zetten om uit te rollen, dat doet mijn roller al voor mij..
Ik denk dat het deze is, of toch op lijkt
http://www.google.be/imgres?imgurl=http … 29,r:0,s:0

36

axhanneke schreef:

ik zweer bij de pvc (witte) roller ik heb hem gevuld met zand zodat ie wat zwaarder wordt en op de uiteinden van die doppen. Heb je gelijk de goede hoogte met uitrollen van je fondant/marsepein, ideaal.

Die doppen zitten stevig genoeg hoor, er kan geen zand uitlekken

Ik neem aan dat je die doppen er op gelijmd hebt? Bij mij zitten ze nl. nogal los  :s  en gebruik ze dus ook niet vaak.
De buizen vind ik wel fijn, als oplossing, maar ik wil toch eigenlijk de 'echte'  :)