Onderwerp: Hoe figuurtjes plaatsen zonder lijm resten
Hallo
hoe kan ik figuurtjes plaatsen zonder dat je de vlekken van de lijm op de taart ziet!
Ik heb gister een taart gemaakt en je ziet dat natte van de lijm,hoe doen jullie dat?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe figuurtjes plaatsen zonder lijm resten
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo
hoe kan ik figuurtjes plaatsen zonder dat je de vlekken van de lijm op de taart ziet!
Ik heb gister een taart gemaakt en je ziet dat natte van de lijm,hoe doen jullie dat?
goede vraag dus ik lees even mee...
Weinig lijm/water gebruiken, lijm op het figuurtje doen en dan op de taart, en niet meer verplaatsen...........
karin bedankt voor je reactie,
zijn er nog andere tips?
Weet niet wat je waarop wilt plakken.
marsepein op marsepein gebruik ik water, dat droogt op dus daar zie je nix meer van.
Voor fondant gebruik ik glazuur met een beetje kleurstof in een bijpassende kleur.
Misschien ligt het aan hoe je de lijm aanbrengt? gebruik je een klein kwastje?
Weet niet wat je waarop wilt plakken.
marsepein op marsepein gebruik ik water, dat droogt op dus daar zie je nix meer van.
Voor fondant gebruik ik glazuur met een beetje kleurstof in een bijpassende kleur.Misschien ligt het aan hoe je de lijm aanbrengt? gebruik je een klein kwastje?
Ik had letters gebruikt wel met een kwastjeaar je zag wel vlekken,niet mooi dus
Ik heb ook wel eens vlekken. Ik werk met fondant en plak de letters of figuren er met water (soms met tylose erin) op met een klein kwastje. Soms schuift de letter iets of komt er om een andere reden water op de fondant en dan krijg je idd vlekken.
Met icing dit doen is wel een goede tip, ilonas. Bedankt.
Ik heb wel eens botercreme gebruikt om te plakken, werkte voor mij prima.
En dat was vor marsepein op marsepein.
ik heb vaak met water dat dat niet mooi word en niet goed genoeg blijft plakken. En met opstaande bloemen werkt water niet prettig want de blaadjes werden naar beneden getrokken door het water. en dan bedoel ik dat bij pure marsepein en verder geen tylose erdoor ofzo.
Maar botercreme kan altijd wel geloof ik!
Groetjes Knollie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe figuurtjes plaatsen zonder lijm resten