1

Onderwerp: help! sugargun werkt niet!

sugargun gekocht, helemaal blij, maar hij doet het niet...
Ik doe wat ik moet doen maar de 4 plaatjes zeg maar worden maar tot de helft naar beneden gedrukt dus de veer ook.
Het kammetje (zoals ze het noemen in de gebr.aanwijzing gaat maar tot de helft?? en niet helemaal naar beneden, dus de platen worden niet helemaal naar beneden gedrukt, zo komt er wel IETS uit maar ja, kan drukken tot ik een ons weeg zo natuurlijk zo ben ik een uur bezig....

2

Re: help! sugargun werkt niet!

Bij mij gaan ze ook niet helemaal naar beneden hoor..

Heb je al geprobeerd wat meer crisco door je fondant te doen, en het heel goed door te kneden zodat je fondant wat warm wordt? Dan zul je zien dat het makkelijker gaat..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Heb je wel eerst de stamper goed naar beneden gedrukt?
Dat doe ik altijd voordat ik ga knijpen, anders doet ie het bij mij ook niet.

Dat is toch een TAART waard!

ja helemaal naa beneden gedrukt ja ;-)

Heb crisco ook gedaan hja

5

Anders een met marsepein proberen..............dat gaat een stuk makkelijker is mijn ervaring..........

6

Inderdaad...vind fondant ook een drama. Doe ik ook niet meer. Marsepein gaat goed. Maar ook daarvoor geldt: hoe kleiner het gaatje waar de marsepein doorheen moet hoe moeilijker het is.

7 Laatst bewerkt door Arianne (10-02-2011 20:10)

Bij mij gaat het echt prima met fondant.
Soepel maken door goed te kneden en een beetje crisco erdoor werkt ook altijd goed.
Ik zal je vertellen wat ik aan het begin fout deed, misschien is dat bij jou ook wel het geval.
Je moet hem goed ingedrukt houden dan komt er vanzelf een sliert uit. Niet achter elkaar blijven drukken zeg maar. Dat deed ik dus :o  :lol: 
Ik had hem bijna van frustratie in de prullebak gegooid.
Maar nu zijn we dikke vrienden :+