1

Onderwerp: kneden van marsepein/fondant

Hoi,
Ik heb een probleem, als ik marsepein en/of fondant moet kneden met bv. kleurstof of om hem gewoon te kneden voor het uitrollen krijg ik elke keer zo'n last van de muizen van m'n handen, soms zo erg dat ik dan niet kan kneden, heeft iemand hierook last van en heeft die een oplossing bedacht, wil je hem dan alsjeblieft met me delen, als iemand anders natuurlijk een goed idee heeft hoor het ook heel graag.

2

Re: kneden van marsepein/fondant

Heb je misschien een keukenmachine? Daar kan je het ook mee kneden :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Hoi Claudia,

Fondant of marsepein eerst even verwarmen in de magnetron,
en dan kneden d.m.v. duwen met je hand palmen

Succes Ellen

Taart groetjes Ellen

4

Dankjewel voor jullie reactie, kan je met de keukenmachine dan ook kleurstof met bv. marsepein kneden?

Duwen met de handpalmen doe ik ook al, maar zelfs dat is soms pijnlijk , ga wel de magnetron proberen, de keukenmachine is misschien ook een optie hebben jullie daar ervaring mee, op de 1 of andere manier heb ik daar mijn twijfels over, maar waardeer jullie reactie.

5

Hallo,

Ik had ook dit probleem, maar ik kleur nu mijn marsepein in de broodbak machine, op standje kneden.
Echt waar......
Gaat heel erg goed, in de mijne gaat ongeveer 500 gr.
Soms moet je even kijken of het niet aan de zijkanten vast plakt maar dat kan je met een lepel weer terug duwen.
Ik warm de marsepein iets op in de magnetron, dan kneed het beter

Groetjes Yvonne

ik heb nooit last van mn handen, tenzij ik 3 kilo moet kleuren ofzo, maar dan ben ik het ook psychisch wel zat om te kneden.
Ik kleur aan de keukentafel en ik sta naast de tafel. Met de bal van je hand, dus de muis maar ook het andere gedeelte wat na je pols komt. Ik leun op de bonk marsepein/ fondant, en vouw hem met mijn vingers of samen met mijn andere hand dubbel, leun erop, vouw hem dubbel etc etc...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Hoi Claudia,

Ook ik had steeds last van mijn handen. En ben op aanraden van medebakster op het forum ook mijn broodbak machine gaan gebruiken. Mocht je er dus 1 hebben dan zou ik hem zeker gaan gebruiken.

Veel succes.

Ilonka