1 Laatst bewerkt door dina84 (10-02-2011 10:44)

Onderwerp: mijn bagger oefentaartje:( , vrijdag is het MENIS!!!!

Lieve lieve lieve dames,

aanstaande vrijdag maak ik een taart voor mijn zus die bevallen is van een gezonde jongen.
IK heb vandaag een oefentaart gemaakt * dit is mijn tweede taart  die ik maak met fondant/marsepijn* ben dus een echte starter in het taartwereldje! :nooo

Alleen ik was echtMijn oefentaart is af alleen ik was  inspiratieloos...
ik vind het daarom ook een saaie taart en wil vrijdag echt niet met zo een bagger ding aankomen! schaam me dood :o  :o

http://i56.tinypic.com/5mxpj9.jpg

dus wie o wie weet hoe ik deze saaie taart kan opvrolijken?!
Vrijdag wordt een GROTERE taart ( 30 bij 40)
pffff hoop dat jullie me kunnen helpen!
p.s ik ben een beginner en kan echt niet te moeilijke dingen maken...
en feedback en tips zijn uiteraard meer dan welkom!

2

Re: mijn bagger oefentaartje:( , vrijdag is het MENIS!!!!

Zet je foto even hier online, dat scheelt weer zoekwerk.

Op dit forum staan veel leuke voorbeelden en how-to's. Vaak geldt: less is more, dus streef er niet naar je taart vol te proppen. Misschien kun je inspiratie halen uit het geboortekaartje, dat is vaak een dankbare bron voor ideëen.

Succes in ieder geval en nog gefeliciteerd met de geboorte van je neefje.

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

Als je via tinypic.com je foto's uploadt, hoef niemand ze eerst te downloaden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

bedankt, ik heb de foto via tinpic gedownload.

alle tips zijnwelkom

5

Icehorse schreef:

Op dit forum staan veel leuke voorbeelden en how-to's. Vaak geldt: less is more, dus streef er niet naar je taart vol te proppen. Misschien kun je inspiratie halen uit het geboortekaartje, dat is vaak een dankbare bron voor ideëen.

Groetjes, Linda.

hoi, bedankt voor je tip.
helaas heeft zij geen geboortekaartjes gedaan ( i.v.m. financiele kosten) dus dat valt weg voor mij ..
ik heb hier wel rond gekeken hoor, er zijn ook veel ideeen alleen te hoog gegrepen voor mij  :o

6

Dina,
Vergeet niet dat een grotere taart ook moeilijker is!!........kun je niet beter 2 taartjes maken en die op elkaar stapelen??

Qua versiering is er van alles mogelijk natuurlijk.
Kijk anders eens bij Galerij (staat in de oranje kolom aan de linkerkant) en dan de babytaarten.
Misschien kun je daar een aantal ideetjes uithalen ??

En idd wat Icehorse al zei......Less is More!!

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

7

Voor zo'n grote taart vind ik het altijd erg leuk om de zijkant anders op te maken dan de bovenkant. Ziet er gezelliger uit (vind ik) en je maakt het jezelf ook een stuk gemakkelijker.  :Y

Ideetjes:
- bovenkant van de taart lichtblauwe marsepein en uiteraard de naam (en eventueel geboortedatum) er op. Vind de voetstapjes die je nu op je oefentaart hebt gemaakt ook erg leuk.

- zijkant insmeren met botercrème en vervolgens decoreren met ...
blauwe/witte muisjes. Erg passend bij dit thema.

Zie hieronder een soortgelijke taart die ik vorig jaar heb gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNTLG6FJ.jpg

Succes!!!

8 Laatst bewerkt door cbuckens (10-02-2011 11:31)

De tips hierboven vind ik inderdaad heel toepasselijk. Als je marsepein al mooi lichtblauw is, is dat leuk ! Kleine balletjes rollen om de rand onderaan mee af te werken is een alternatief voor de muisjes (niet iedereen lust die dingen kwam ik achter ;)). Vooral de voetstapjes doen, die zijn zoo leuk ! Je speentje is ook leuk geboetseerd dus als je die in het licht- of donkerblauw maakt, is hij helemaal af met naam en geboortedatum !

Groetjes, Conny

9

Mamav2Boys schreef:

Dina,
Vergeet niet dat een grotere taart ook moeilijker is!!........kun je niet beter 2 taartjes maken en die op elkaar stapelen??

Qua versiering is er van alles mogelijk natuurlijk.
Kijk anders eens bij Galerij (staat in de oranje kolom aan de linkerkant) en dan de babytaarten.
Misschien kun je daar een aantal ideetjes uithalen ??

En idd wat Icehorse al zei......Less is More!!

Heb gekeken wat foto`s op mijn bureaublad gezet, kan ik straks in alle rust verder kijken.
op elkaar stapelen  helaas gaat dit niet.
zoals jullie zien is mijn taart ook niet heel hoog, terwijl ik echt alles gedaan had wat er in de topic staat bij recept, basisbiscuit  :(  :s  :grr:

10

Waar woon je dan??
Misschien kan ik je ergens mee helpen??

www.bakedbytam.tk

11

Katja74 schreef:

Voor zo'n grote taart vind ik het altijd erg leuk om de zijkant anders op te maken dan de bovenkant. Ziet er gezelliger uit (vind ik) en je maakt het jezelf ook een stuk gemakkelijker.  :Y

Ideetjes:
- bovenkant van de taart lichtblauwe marsepein en uiteraard de naam (en eventueel geboortedatum) er op. Vind de voetstapjes die je nu op je oefentaart hebt gemaakt ook erg leuk.

Succes!!!

super bedankt!  voor tips en het voorbeeld, ziet er erg leuk uit!!
ik heb rolfondant gebruikt, en kreeg hem ook maar moeilijk blauw.
echt heel veel kleurstof moeten gebruken.

nogmaals super bedankt, hier heb ik zeker wat aan!

12

:thumb:

cbuckens schreef:

De tips hierboven vind ik inderdaad heel toepasselijk. Als je marsepein al mooi lichtblauw is, is dat leuk ! Kleine balletjes rollen om de rand onderaan mee af te werken is een alternatief voor de muisjes (niet iedereen lust die dingen kwam ik achter ;)). Vooral de voetstapjes doen, die zijn zoo leuk ! Je speentje is ook leuk geboetseerd dus als je die in het licht- of donkerblauw maakt, is hij helemaal af met naam en geboortedatum !

:thumb:  bedankt voor je feedback,  mijn rand is erg slordig , dus die balletjes zijn ideaal om het te verdoezelen en het ziet er leuk uit, en het is niet te moeilijk voor mij!

13

Mamav2Boys schreef:

Waar woon je dan??

Ik woon zelf in Veenendaal.
ik zie dat jij in enschede woont.. dat is wel een eindje geloof ik...

lief!  :thumb:

14

Katja74 schreef:

Ideetjes:

Succes!!!

die schoenentjes lijken me super om te maken , kan dat gewoon met  marsepijn/fondant?

15

Als je onderrand niet zo netjes is, kun je er ook een leuk lint (lichtblauw of wit) omheen doen. Staat meteen feestelijk en je bent het slordige randje kwijt.
En verder idd bovenop de naam en die voetstapjes. Die zijn lief. Eventueel nog wat blauw/witte bloemetjes of stippen om het geheel op te leuken. Ik zou het mezelf niet te moeilijk maken, zeker als het een grote taart moet worden. En de decoraties kun je nu alvast maken, scheelt je vrijdag weer tijd.
Het is dat ik vrijdag zelf al een paar taarten moet maken, anders had ik je wel willen helpen (woon in Wageningen). Een volgende keer geef je maar een gil, hoor! ;)

16

dina84 schreef:
Katja74 schreef:

Ideetjes:

Succes!!!

die schoenentjes lijken me super om te maken , kan dat gewoon met  marsepijn/fondant?

Ja, ik heb ze van marsepein gemaakt. Gebruik zelf nooit fondant.

Het "malletje" voor de schoentjes heb ik hier online gekocht, maar dat red jij niet meer.  :s

17

dina84 schreef:

Mamav2Boys schreef:

Waar woon je dan??

Ja dat is idd net een stukje te ver ;)
Anders had ik je gerust willen helpen!!

Iig succes ermee en wel komen showen hier he!!

www.bakedbytam.tk

18

MirandaB schreef:

Als je onderrand niet zo netjes is, kun je er ook een leuk lint (lichtblauw of wit) omheen doen. Staat meteen feestelijk en je bent het slordige randje kwijt.
En verder idd bovenop de naam en die voetstapjes. Die zijn lief. Eventueel nog wat blauw/witte bloemetjes of stippen om het geheel op te leuken. Ik zou het mezelf niet te moeilijk maken, zeker als het een grote taart moet worden. En de decoraties kun je nu alvast maken, scheelt je vrijdag weer tijd.
Het is dat ik vrijdag zelf al een paar taarten moet maken, anders had ik je wel willen helpen (woon in Wageningen). Een volgende keer geef je maar een gil, hoor! ;)

oh, kan dat nu al! Dan ga ik vanavond inderdaad de decoraties maken dat scheeelt heel wat tijd voor morgen!
Super bedankt voor je tips, ah wageningen dat is dichterbij dan enschede!  :Y
super bedankt nogmaals! voortaan zal ik wat eerder beginnen met de voorbereidingen  inderdaad dan kan ik misschien zelfs wat hulp krijgen van iemand!  :thumb:
lint dat is inderdaad ook een idee, mocht het niet lukken met de balletjes dan heb ik deze optie! bedankt! :thumb:

19

Katja74 schreef:
dina84 schreef:
Katja74 schreef:

Ideetjes:

Succes!!!

Ja, ik heb ze van marsepein gemaakt. Gebruik zelf nooit fondant.

Het "malletje" voor de schoentjes heb ik hier online gekocht, maar dat red jij niet meer.  :s

ik heb op het internet patroontjes gevonden en die uitgeprint ( via google) . er staat een engelse beschrijving bij , dus als het goed is moet ik daar uit zien te komen!

20

Mamav2Boys schreef:
dina84 schreef:

Mamav2Boys schreef:

Waar woon je dan??

Ja dat is idd net een stukje te ver ;)
Anders had ik je gerust willen helpen!!

Iig succes ermee en wel komen showen hier he!!

bedankt! Ja ik kom het zeker weten showen! ook als het er niet uitziet! :+

bedankt nogmaals voor de tips en feedback!

21

Icehorse schreef:

Groetjes, Linda.

Ben het helemaal met Linda eens, less is more. Voor een beginner vind ik het toch leuk. Heel veel succes, en laat eens zien wat het geworden is.

22

AnjaS schreef:
Icehorse schreef:

Groetjes, Linda.

Ben het helemaal met Linda eens, less is more. Voor een beginner vind ik het toch leuk. Heel veel succes, en laat eens zien wat het geworden is.

bedankt!
ja ik zal er zeker foto`s van maken en het hier showen!
thanx voor je feedback!

23 Laatst bewerkt door mariekepieke (11-02-2011 08:25)

het is leuk :D  ;)  :thumb:  O-)  :Y

(van benthe)

liefs marieke

24 Laatst bewerkt door sam (11-02-2011 09:01)

Niet vergeten dat jij je misschien hier op het forum zit te vergapen aan al die prachtige creaties van iedereen (ik alleszins wel), maar dat je zus/familie al heel snel onder de indruk zullen zijn van een eenvoudig taartje.
Dus, idd, niet overdrijven, de simpelste taartjes zijn vaak de mooiste! En als stapelen geen optie is, misschien toch overwegen om 2 taartjes te maken die naast elkaar staan (vb. eentje wit met blauw, andere blauw met wit). Geeft ook leuk effect, en is gemakkelijker als het bekleden van een grote taart.

Veel succes!

25

he allemaal,
bedankt voor alle tips!

De taartjes zijn allebei opgegeten! en ze hebben gesmikkeld. dus bedankt voor alle tips.
IK ga nu de fotos plaatsen in de galerij!