1

Onderwerp: Wéér een hoeveelheidvraagje...

Ik gebruik voor mijn taartbodems altijd het recept van het basisbiscuit (zie recepten!) Nu heb ik een vierkant bakblik, afmeting 23x23 en weet dus niet goed welke hoeveelheden ik nu moet gebruiken  :nooo

Hellup?

2

Re: Wéér een hoeveelheidvraagje...

even de inhoud meten en per ½L 1ei nemen, de rest van de ingrediënten aanpassen aan de hoeveelheid eieren.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

:s  :s

Sorry, maar ik ben zelf een ei als het gaat om aanpassen en hoeveelheden berekenen, dus zou je het me ietsjes concreter willen uitleggen?  :o

4

Hoe hoog is  je bakblik (aan de binnenkant gemeten)?

5

Ik heb zelf een tijd geleden ook eens doorgerekend en ik kom op het volgende uit voor de vierkante blikken:

Maat(= zijlengte)    20    21    22    23    24
Biscuitmix                   255    285    315    345    375
Ei (in gram)    195    218    241    264    287
Water (gram=ml)    25    28    31    34    37

Het is per cm 30 a 35 gram mix, ongeveer 23 gram ei en het water is altijd het tiende deel van de mix.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
patricia

6

ooh, ik voel me zo'n dutsel  :rolleyes:

Binnenkant blik = (bijna) 9 cm hoog... Patricia? Dankjewel voor de berekening, maar ik gebruik niet de mix uit de webshop, maar doe 't met bloem, maizena, vanillesuiker etc. (zie recepten hier op de site), dus dan weet ik eigenlijk nog steeds niet hoeveel ik van alles moet nemen...

Worden jullie al moe van me?

7

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDAUCJNL.jpg
klik op de foto voor een leesbare uitvoering

uit de how-to  http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051 van Olga'74 hier op de site.............en als je dan die van de 25 vierkant gebruikt.........of nog net een maat hoger heb je altijd voldoende...............

8

Je bent een engel!!!  O-)

Dankjewel!!!!!

9

Mama's schreef:

Je bent een engel!!!  O-)

Dankjewel!!!!!

Nee hoor................. :cool:

Succes, en ik ben benieuwd naar je creatie  :Y