1

Onderwerp: chcoladebiscuit dat lekt??

HELP!! ik heb net een chocoladebiscuit kapsel gebakken zoals het op het pak vermeld staat. Nu haal ik hem uit de oven want tijd zat er op zag er goed uit en veerde mee zoals met de gewone biscuit ook altijd gebeurd.

Keer hem om op een rekje...en nu komen er chocodruppels uit!!!

Is dit normaal of heb ik wat verkeerd gedaan? Zo ja wat dan????

Groetjes Dorien

2

Re: chcoladebiscuit dat lekt??

Had je de mix voor chocoladebiscuit?

Hoeveel beslag, welke bakvorm, wat voor oven, welke temp en hoelang heb je gebakken...............veel vragen sorry........

3

klinkt alsof hij niet gaar is..  :nooo

Dus even de vragen van Karin beantwoorden  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Hey, ja de chocolademix van funcakes.

Ronde 15 cm vorm van pme

175 mix, 105 ei, en 40 water zoals op het pak is aangegeven

8 min hoogste stand, 2 min laagste stand gemixt.

40 minuten in de oven op 160 graden hete lucht (wel een oude oven)

Dus ik snap het echt niet...normale biscuit is dan ook goed normaal gesproken.

5 Laatst bewerkt door CynthiB (10-02-2011 16:46)

Ik heb toevallig ook dit weekend een kapsel gebakken van de chocoladebiscuitmix (van Funcakes). Het biscuit zag er op het oog prima uit toen het uit de oven kwam, maar omdat het de eerste keer was heb ik er toch maar even prikker in gestoken en die kwam er zeiknat uit!  :s  Dus snel weer terug in de oven gezet, oven terug gedraaid naar 140 (ipv 160) om verbranden te voorkomen en iedere vijf minuten even geprikt tot de prikker er droog uit kwam, dat was na 15 minuten. Het was een kapsel van 20 cm (7,5 hoog) en het heeft in totaal 45 minuten in de over gestaan. Daarna was 'ie perfect en hij smaakt echt heerlijk! Succes!

6

Volgende keer dus inderdaad prikken met sateprikker en kijken of het er droog uit komt.
Kan zijn dat het door de chocolade wat langer duurt voor hij gaar is..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!