1

Onderwerp: Hoe "met marsepein bekleed onderbord" optillen?

Hoi !

Ik heb waarschijnlijk een bestelling voor een kleine bruidstaart in april. Nu wil ik voor dit stapeltje ook het onderbord bekleden met marsepein, dat staat wat mooier vind ik.

Maar als je daarna de taart met onderbord wilt optillen moet je toch supervoorzichtig zijn dat je niet de marsepein op de bovenkant raakt? En vaak zie ik op foto's ook lint ertegen geplakt, dan lijkt het me helemaal lastig!

Dus graag jullie advies of ervaringen ! Alvast bedankt he !

Groetjes, Conny

Re: Hoe "met marsepein bekleed onderbord" optillen?

als ik een taart met board optil, schuif ik hem of naar de rand van de tafel, of ik zet er een paletmes onder en til hem daarmee iets op totdat mn vingers eronder kunnen. Duimen tegen de zijkant, lint of geen lint, dat lint zit als het goed is vast (bij mij met dubbelzijdig tape) dus dat maakt niet uit.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Re: Hoe "met marsepein bekleed onderbord" optillen?

Als je het lint met dubbeltape vastplakt zit het goed vast hoor. Ik maak de zijkant van het onderbord voor de zekerheid altijd even vetvrij en plak dan de tape erop. Daarna kun je heel makkelijk het lint vastmaken.

Om de taart op te tillen gebruik ik de cakelifter van Wilton. Die is echt iedeaal :Y