1

Onderwerp: Wat klopt voor stapeltaarten?

Hoi allemaal,

Ik ben erg nieuw hier, maar lees al enkele dagen veel van jullie tips! Echt super knap hoe jullie die taarten maken  :)

Ik wil graag een stapeltaart maken, het liefst met drie lagen. Maar ik lees zoveel verschillende tips, en ook veel tegenstrijdigheden. Ik snap dat iedereen zn eigen manier heeft maar wat zal het beste voor mij werken?

Ik wil dus stapelen, want het is voor veel mensen (30,35) Het liefst wil ik dat alles eetbaar is van de taart. Ik las tips als stutten met kitkat of chocosticks, en ipv karton een chocoboard maken. Maar heel veel anderen raden dat weer af...

Ook vraag ik me af wat ik het beste kan gebruiken als vulling zodat de taarten niet te zwaar worden. Alleen bc lijkt mij niet lekker!

Beetje lang verhaal maar hopelijk ben ik duidelijk. Alvast bedankt!!!

2

Re: Wat klopt voor stapeltaarten?

Om te beginnen zou ik geen chocoboards maken maar gewoon (dubbel)karton gebruiken dan is 1% van de geheel niet eetbaar maar het is wel beter vind ik (en ook zo makkelijk met aansnijden ;) ). 
Stutten zou ik doen met Kitkat chunky zeker met een taart van 3 hoog. Tussen de midden en bovenste laag zou je wel gewone kitkat kunnen gebruiken.  Oh en koop je kitkats niet los ;) kijk even bij action daar hebben ze vaak gewone en chunky in een multi pak en anders gewoon bij de supermarkt.
Alleen botercreme vind ik ook niks.. Ik zou gewoon goed kijken bij de vulling recepten en gewoon iets wat jou lekker lijkt probeeren.  En zeker niet te dik vullen.

3

ik gebruik bij botercreme (met een bepaalde smaak) ook jam in die smaak en trempeer met een likeur (yummie!) met die smaak. Je kunt ook smaken botercreme met elkaar combineren (in verschillende lagen dan :)), de een gemengd met bokkenpootjes (klein gemaakt in de keukenmachine) en de ander met praline smaak? Succes!

4

Zeker taartkartons gebruiken! Chocoboards?? Die heb ik nog niet eerder gehoord, zou het zeker niet doen!

Kitkats gebruik ik alleen bij kleine 2 laags taartjes, bij een 35-30 (en dan nog een 25?? want ik begrijp dat je 3 lagen wil?) zou ik houten duvels gebruiken,

BC is wat de taart nu juist zwaar maakt, maar 2 lagen is ook niet echt lekker, dus alleen het onderste laagje van elke taart Botercreme en dan het 2e laagje iets van jam, of lemoncurd.

Maar je zult vele verschillende antwoorden krijgen, net zoveel als dat je al aan tips hebt gelezen, iedereen doet dingen weer anders. En wat bij de een altijd goed gaat, kan bij een ander meteen de eerste keer mis gaan..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

:s wat is een chocoboard??

I never met a calorie I didn't like....

klinkt wel als een leuk idee zo'n chocoboard...

liefs marieke

7

Hey iedereen, bedankt voor alle reacties!

Met een chocoboard werd bedoeld dat je eerst chocola laat smelten en dat weer laat stollen in de bakvorm. Dan heb je dus dezelfde vorm als je taart en je kan m zo dik maken als je wil... Het klonk wel logisch, al lijkt het aansnijden me wel lastig  :think:

Die bokkenpootjescreme was mij ookal opgevallen; klinkt verrukkelijk! En die jam is een goed idee, geeft het net een twist!  :D

8

Oh en ik was van plan een vierkante onder 30 cm (leuk voor ontwerp) en 2 ronde erboven... 24 en 15 denk ik....

tartas schreef:

Met een chocoboard werd bedoeld dat je eerst chocola laat smelten en dat weer laat stollen in de bakvorm. Dan heb je dus dezelfde vorm als je taart en je kan m zo dik maken als je wil... Het klonk wel logisch, al lijkt het aansnijden me wel lastig  :think:

Die bokkenpootjescreme was mij ookal opgevallen; klinkt verrukkelijk! En die jam is een goed idee, geeft het net een twist!  :D

Klinkt lekker  :9
Maar volgens mij breekt dat dan gewoon dan door het gewicht dat op je stutmateriaal komt.

Groetjes Karine

10

Dan maar karton! Dan maak ik die 1% wel goed op een andere manier ;)

11

Kaatjekikker schreef:
tartas schreef:

Klinkt lekker  :9
Maar volgens mij breekt dat dan gewoon dan door het gewicht dat op je stutmateriaal komt.

Daar dacht ik ook gelijk aan... Zelf zou ik toch echt met houten dowels stutten ivm smelten. Maar misschien heb jij geluk  ;)  wanneer je met kitkats oid stut. Ik doe meestal wel 2x dun bc omdat deze niet in de koelkast hoeft. Zeker met een stapeltaart want die kan vaak niet makkelijk in de koeling vanwege ruimtegebrek...

12

Ja over dat smelten had ik ookal nagedacht... Ik denk dat grof geschut als kitkat chuncky het wel moet houden.

Het nadeel is dat ik vulling die in de koelkast moet het lekkerst vind. Dus ik denk dat ik de taarten dan apart ga versieren en koelen. En op het laatste moment de kitkats erin en stapelen. Kan dat denken  jullie?
Ik vond het wel slim bedacht  ;)