26

Re: Dulche de Leche

Kan iemand antwoord op deze vraag geven???

Nu heb ik het blikje van Friese Vlag ruim 1 1/2 uur in kokend water gehad, maar nu wil ik het kapsel toch eerst in de vriezer doen. omdat ik het nu toch niet wil verwerken,
Kan ik nu die dulche de leche in het blikje laten zitten? Of moet ik het toch eerst in een tupperware bakje doen en dan koud wegzetten?

Groetjes Brenda

27

heb het van het weekend voor het eerst geprobeert en gewoon volgens het recept van hier.
5 kwartier en daarna water uit het pannetje en het blik laten koelen ging prima

28

ik zou het als het afgekoeld is in een goed afsluitbaar potje doen of een bakje maar zelf zou ik het niet in het blikje laten

29

Ok dank je wel Mariska!
hoe lang kan je het in een tupperware bakje ( in de koelkast)
goed houden denk je?

Groetjes Brenda

30

geen idee probeer even te googelen
houdbaarheid van dulche de leche

31

ik zou 't ook uit blik halen :Y
Ik doe 't in een (schone, lege ;) ) jampot en dan in de koelkast. Is weken houdbaar ('t beweegt nog niet  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

32

zolang je het blikje dichtlaat kun je het er gewoon in laten zitten hoor :) maar in een tupperware bakje is het geloof ik héél lang houdbaar. ook in te vriezen overigens, als ik me niet vergis.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

33

Hoe lang je het laat koken is een kwestie van smaak. Na 5 kwartier heb je een lichte caramelsmaak en is het nog behoorlijk zacht. Als je het 3 uur laat koken wordt het wat steviger en wordt de caramelsmaak sterker. Ik vind het zelf lekkerder als het 3 uur gekookt heeft. Na afkoelen kan je idd het blikje gewoon dicht laten en in de kast bewaren. Als het eenmaal open is, dan wel het restant overscheppen in een koelkastdoosje en in de koelkast bewaren.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

34

Ondertussen heb ik dulche de leche gemaakt (met dank voor alle tips ;) ) Ik heb het blikje 5 kwartier laten pruttelen en het smaakte werkelijk heeeeerlijk naar caramel. Ik vind het persoonlijk lekkerder dan bebogeen!

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Groetjes Denise