1

Onderwerp: eerste 3d taart decoreren

goede morgen allemaal,

Zaterdag is mijn zoontje jarig en ga een 3d taart decoreren nou weet ik wel welk materiaal ik nodig heb van kleurstof etc maar wat zijn makkelijke dingen voor een beginner aan te schaffen wil iedere keer wat aanschaffen maar wat kan ik het beste als eerst aanschaffen.
Ik hoop wat tips te krijgen want ik ga vandaag naar de winkel

alvast bedankt

2

Re: eerste 3d taart decoreren

Dat hangt er toch even helemaal van af wat je precies gaat maken en wat je al hebt..

Ik vind overigens een 3D wel wat vlotjes als je dus nog geen taarten hebt gemaakt (dat maak ik op uit je post)

Maar dit zijn zaken die ik in iedergeval (en iedereen is daar anders in) onmisbaar zijn en die je zullen helpen bij je eerste taart

Goede roller
crisco
smoother
taartenzaag
klein eenvoudig setje modelling tools
Penseeltje

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Krijg het niet voor elkaar om de foto`s te plaatsen maar heb er al meerdere gemaakt zoals barbie taarten en van die klaptaarten en ook gewone taarten met behulp van uitstekers maar het is de eerste keer een 3d taart ga die van cars maken met de how to do die hier op staat zou wel makkelijker lijken dat het is maar wilde het toch proberen

Had inderdaad op mijn lijstje de roller staan en de modeling tools
taartzaag heb ik en smooter en penseeltje ook 

maar bedankt

Ook ik ben ooit begonnen met 3D taarten. Ik wist toen niet eens van het bestaan van puzzelplaatjes af. Ben bij iemand een cursus gaan doen die alleen maar 3D maakte, dat was mijn kennismaking met taarten decoreren. Gaande weg leer je vanzelf en 3D is nog steeds mijn favouriet.

Wat het materiaal betreft. Begin gewoon en kijk wat je mist. Struin op zijn tijd de webshops af om te zien wat er allemaal is en wat voor jou handig is om te gebruiken. Bij 3 D kan je heel goed met weinig middelen toe. Veel van je normale keuken gereedschappen kan je gebruiken. Zoals messen, zeefjes, knoflookpers etc.

groeten Sylvia

5

thanks

denk dat wel makkelijk is inderdaad heb nu alleen een houte deegroller nog en dat werkt niet makkelijk dus ga die wel gelijk nieuw kopen wel duur maar oke het zal een hoop schelen dat merkte is al met de basis workschop.

Badankt voor het meedenken en als het me lukt zal ik foto`s plaatsen weet alleen nog niet hoe dat werkt haha blond he haha

6

In België staat er vandaag in de aldi oa een metalen deegroller, dacht nog geen 5euro.
en allerlei bakspulletjes, vormen, glazuren, smaken.. zucht, ik heb alweer de halve bak leeggekocht  :lol:

Ik werk al 7 jaar met de houten deegroller. Vind hem fijner dan die van kunststof. De houten is dikker waardoor hij makkelijker oppervlakten kan uitrollen. Bij dunnere rolletjes krijg je sneller  deuken in het fondant, rolt minder makkelijk. Hoe dikker de rol, hoe beter hij rolt.

groeten Sylvia

8

@ reini helaas is dat iets te ver rijden helaas.
@ feesttaartje bij mij blijft het zo vaak plakken aan de marsepein hoe los ik dit dan op???
Verder bevalt  hij me namelijk heel goed.

9

marlou1984 schreef:

@ feesttaartje bij mij blijft het zo vaak plakken aan de marsepein hoe los ik dit dan op???

ik weet het  :/ , maar de meeste aldi-aanbiedingen komen in elk land aan bod heb ik gemerkt rond dezelfde periode, vandaar  :D

10

@ reini

thanks dan ga ik dat maar eens in de gaten houden want 10 min hiervan daan zit er namelijk wel een dus even in de gaten houden
Thanks voor de tip
Dan wacht ik mooi nog even met de deegroller

11

marlou1984 schreef:

Ik gebruik maizena in een panty (schone graaghttp://www.deleukstetaarten.nl/forum/img/smilies/lol.png) Hiermee poeder ik het marsepein of de deegroller. Zorg dat er geen restjes marsepein aan de roller blijft plakken dan goed schoonmaken voordat je verder gaat. Als er iets aan je roller zit dan plakt hij meteen aan je stuk uitgerolde marsepein.
succes.

groeten Sylvia

12

Oke bedankt.

Heb de deegroller dus ook laten liggen misschien een keer als tie in de aanbieding is.

Net de taart gebakken nu aan het afkoelen en vanavond gaan vullen en insmeren!!! dan is het het beste om hem morgen te gaan bekleden toch of kan dat ook vanavond???
Spannend hoor mijn eerste 3d taart heb er veel zin in.
De botercreme en banketsroom is vanmiddag ook al gemaakt dus we kunnen aan de slag...