1

Onderwerp: Stutten (Cake)?

Ik ga volgende week een vierkante taart maken (28 cm) van cake.
Ik wil hierop een beautycase / make-up tasje plaatsen, gewoon van een kant en klare cake, 1 laagje gevuld en hierna bekleed met fondant.
Kan dit zonder te stutten? Zo niet, hoe stut ik dit dan?
Verder misschien nog tips?
Alvast bedankt!

2

Re: Stutten (Cake)?

Ik zou het wel stutten voor de zekerheid. Gewoon met rietjes.

3

Kan je mij uitleggen hoe dit dan moet? (Beginner haha).

4

Een aantal rietjes in de onderste taart steken op de plaats waar het make-up tasje komt. Afknippen zodat het rietjes net ietsje in de taart zit. En dan kan het make-up tasje daarop steunen.

5

Oke. Dus van beneden naar boven, moet dit tot aan de bodem van de onderste taart komen?
Kan het ook met eetbare dingen? Welke?

Onder het make up tasje dan wel een dubbel taartkarton anders zakt ie net zo hard over de rietjes heen. Stutten kan ook met chocoladesticks. Zou het alleen niet doen bij grote/zware taarten maar een klein make up tasje kan denk ik wel.

Life is what you bake it.

7

Een taartkarton heb ik helaas niet, kom ik ook niet meer aan voor volgende week.
Maar denk jij dat het echt nodig is?..
Of kan het ook zonder stutten&karton?
Zo'n caketaart is wel stevig denk ik? En zo'n cake beautycase is ook weer niet zo zwaar denk ik.
Of zie ik dat verkeerd?

Je kan het ook zonder proberen maar wat ik bedoelde is als je stut zonder karton er tussen dat het niet zo veel nut heeft. Heb je wel taartdozen? Daarvan zou je er dan 1 kunnen opofferen om onder je make up tasje te doen (wel effe op maat knippen he  ;) ).
Ik weet niet hoe groot je makeup tasje wordt en daar is de zwaarte natuurlijk van afhankelijk.

9

Ik heb maar 1 taartdoos, waar deze taart dus in moet!  :/
Dus dat word hem helaas ook niet.
Het make-up tasje (meer een beautycase want hij word vierkant) word iets smaller dan een gewone kleine supermarktcake.

10

Past de deksel wel op de doos als de taart erin zit? Een makeup tasje op de taart maakt 'em best hoog lijkt mij. Dan kan je de deksel weer gebruiken voor een kartonnetje onder het tasje  :)  en dek je de taart af met doorzichtig folie wat je aan de onderste doos plakt.

Sorry dat ik het karton niet had genoemd, maar was er vanuit gegaan dat je dat wel wist...

11

Dat wist ik ook wel hoor!..
Maar ik heb het niet in huis, dus vandaar dat ik dat zelf even weg liet.
Ik wil het ook eigenlijk liever niet stutten en zonder karton. Maar wil ook niet dat het inzakt. Dus is best lastig!
Kan het ook zonder stutten en met karton dan, of werkt dat ook niet?

12

Tja om eerlijk te zijn... het zou kunnen werken.. we kunnen natuurlijk geen garantie geven dat hij inzakt  :lol:

Ik zou toch echt een kartonnetje gebruiken, desnoods een klein stukje karton van een kartonnen doos, (van vlokken, brinta of andere voedsel doos ) en dat even bekleden met huishoudfolie.. En dat kartonnetje net even kleiner houden dan de oppervlakte van je tasje/beauty case

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Lizziee schreef:

Ik wil het ook eigenlijk liever niet stutten en zonder karton. Maar wil ook niet dat het inzakt. Dus is best lastig!

Waarom wil je niet stutten? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet gek ben op dowels in een taart (rietjes durf ik niet) maar eigenlijk ontkom je er bijna niet aan wanneer je gaat stapelen. En zonder karton stutten heeft geen zin idd. Dan zou ik eerder kiezen voor alleen karton. Maar ben bang dat het toch in gaat zakken. In ieder geval een beetje in de taart gaat zakken. Ik had dit weekend een stapel van 3 hoog. Ondanks dat ik 2x2 karton had gebruikt en goed gestut had (met houten dowels) zag ik, toen de taart daar op tafel stond, de 2de laag ietsje in de onderste zakte. Misschien dat tijdens het vervoeren (over drempels heen) de dowels ietsje schuin waren gaan staan  :s

14

Ik heb nu wel een kartonnetje gemaakt!  :lol:
Dus die komt er wel tussen.
Maar moet je perse onder het kartonnetje stutten?
Dan wil ik het wel eetbaar houden, moet dit dan tot aan de bodem van de onderste taart komen?
Want dat gaat niet lukken met bijvoorbeeld Twix (Ik heb nog nooit gestut).

15

Oh of toch wel, je hebt natuurlijk van die lange twixen.. Hmm misschien dat maar proberen dan.
Krijg ik deze wel door de cake heen?..

16

Er wordt ook wel gestut met Kitkat. Weet niet of dit langer is dan een Twix. Anders van die chocosticks. Die zijn volgens mij wel wat langer.
En je steekt dus je 'stutmiddel' in de taart, bepaalt de juiste lengte, haal je stut er weer uit, breng je stut op de juiste maat en steek het er dan definitief in. Dit doe je voor het benodigde aantal stuts en dan je karton er op en je bovenste taart/tas.

17

Je kan ook stutten met Dove Amicelli. Maar rietjes gaan echt makkelijk en het werkt echt goed. Het enige is dat je ze dus niet kan eten.