1

Onderwerp: blanda's zonder bakpapier? kan dat?

shit.... wil net gaan bakken, was ik even vergeten dat mijn bakpapier op is. zou het lukken kleine blanda's (12 cm) te bakken, zonder bakpapier?

2

Re: blanda's zonder bakpapier? kan dat?

Ik bak ze (als ik ze bak) altijd zonder bakpapier.. goed invetten en bestuiven met bloem..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik gebruik altijd anti-aanbak spray, geen papier. Gaat prima!

4 Laatst bewerkt door Reini (09-02-2011 09:47)

euh...mij lukt het niet om het mét bakpapier te doen in dat kleine ronde vormpje  :D

Ik smeer in met boter (heb meestal geen spray in huis) en dan bloem erover.
Valt er eigenlijk altijd netjes uit (of ik heb elke keer zooooveel geluk ermee natuurlijk  :)

5 Laatst bewerkt door Kikie (09-02-2011 09:50)

Ik doe het gewoon invetten met boter en dat is gewoon goed gegaan!

6

Ik gebruik ook nooit bakpapier in een blanda. Bakspray of invetten en bestrooien met bloem werkt allebei erg goed, nooit problemen gehad ;)

Succes ermee

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

gebruiken jullie de metalen of de glazen versie? of maakt het niet uit? ik ga straks naar ikea (wat een straf....... *hiep hoi*) en wil wel zeker weten dat ik de juiste meeneem :D

8

Ik heb idd de metalen schalen.. (  :shh:  ze zijn nu in de aanbieding  :Y  )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Bommeltje schreef:

oooo thnx! ik wilde idd al voor de metalen versie gaan maar ik d8 ik vraag het ff voor de zekerheid :D heb al een heleboel dingen die ik wil hebben. gelukkig heb ik een grote auto en kan ik kind bij oma droppen zodat ik heeeeeeeel veel kan kopen hihi

10

Shyara schreef:
Bommeltje schreef:

oooo thnx! ik wilde idd al voor de metalen versie gaan maar ik d8 ik vraag het ff voor de zekerheid :D heb al een heleboel dingen die ik wil hebben. gelukkig heb ik een grote auto en kan ik kind bij oma droppen zodat ik heeeeeeeel veel kan kopen hihi

Vergeet het draaiplateau en de bureau onderlegger niet! ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

11

Heidimaris schreef:
Shyara schreef:
Bommeltje schreef:

Ben nu een lijstje aan t maken :) hoe heet die bureau onderlegger precies? zit gelijk ff op de ikea site te kijken

12

Ik gebruik bakspray van Oetker, die ik wel even met een papiertje uitveeg, verder niks.

Heidimaris schreef:

En de "wavy" bakvorm  :D

~ Never waste a good crisis... ~

13

leuk om te zien dat mijn topic ineens over een wishlist bij de ikea gaat  :lol:  :lol:  :lol:

thanx dames. 6 mini blanda's zitten in de oven en gewoon ingevet en met bloem bestoven (of is het bestuifd... :o )

ben benieuwd. ik heb ze tot nu toe alleen nog met bakpapier gebruikt dus als nu blijkt dat het zonder kan, dan scheelt dat ook weer in de kosten. en ik heb trouwens ook de rvs schaaltjes van ikea. in de een na grootste meng ik altijd mijn beslag, want ik doe 'het' nog met een handmixer... word er gek van maar nog even geen geld voor een echte kennie of kitchenaid.

14

Woo ik Ben in de ikea en vollop op jacht haha

15

en mijn blanda's zijn prima gelukt met alleen invetten en bestuiven met bloem. ze vielen er niet uit, maar ik moest even de randen lossnijden.

dus weer wat geleerd  :)

oo super leuk ik heb ze van action de rvs schaal
dus die kan gewoon in de oven?
en bakken zoals ik gewend ben

o ja hoe verkom ik dat ze randen gaan vast plakken

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

17

tja.. ik heb het nu voor het eerst dus allen ingevet en met bloem bestoven. en moest ik wel even de randjes lossnijden. maar daar zie je niets van. en zeker niet als hij straks afgesmeerd en bekleed is.

voorheen deed ik het met 2 repen bakpapier en die dan kruislings in de blanda leggen. ging overigens ook prima.

succes

18

ik vet ze in met van die vloeibare braadboter (vind ik makkelijker dan de hardere boter), that's all en flop ze vallen eruit :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl