1

Onderwerp: Dulche de Leche

Hallo medebaksters,

Ik heb een vraag over Dulche de Leche. Ik ga een chocoladetaart maken en zocht een lekkere vulling. Bij de recepten zag ik hoe je een lekkere caramelvulling kunt maken van gecondenseerde melk. Alleen als ik hier verder op het forum ga zoeken, zie ik verschillende kooktijden? Bij de recepten staat 5 kwartier, maar ik lees ook reacties van dames die hun blikjes 3 uur laten pruttelen!?

Dan heb ik nog een vraag.. Laten jullie het blikje, na het koken, afkoelen in het kookwater, of nemen jullie het blikje er met een tang uit??

Dan vraag nummer 3: Trekt de vulling niet onwijs in de cake? Of hebben jullie er een foefje voor hoe deze gewoon, als laag, tussen de cake blijft liggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Re: Dulche de Leche

hoi
ik kijk ff mee ben ook wel benieuwd :think:

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

hoi
ik kijk ff mee ben ook wel benieuwd :think:

4

Het water 5 kwartier laten koken , daarna afgieten en het blikje laten afkoelen .

In een schoon jampotje bewaren.

Erg zoet maar wel lekker, dringt niet in het biscuit, daar is het  te dik voor,

hoop dat je hier iets aan hebt.

Taart groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

5

ik kieper het pannetje om in de gootsteen :o ;
het afkoelen duurt best lang, maar daarna is de dulce dikker dan jam, dus trekt niet in het biscuit (ongeveer zo dik als banketbakkersroom)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Kijk dames, hier kan ik wat mee!

Hartstikke bedankt! Nu kriebelt het nog meer om aan de slag te gaan!!!

Nogmaals bedankt!

7

het smaakt een beetje als bebogeen(zelfde substantie ook) pasta voor op brood

8

5 kwartier is wel erg kort.. 3 uur is wat ik overal tegenkom  :Y

Er is overigens ook nog een snellere versie..

50 gram roomboter
400 gram zoete, gecondenseerde melk
4 eetlepels bruine basterdsuiker

Smelt de boter in een steelpan. Voeg de gecondenseerde melk en de basterdsuiker toe. Verwarm op laag vuur totdat alle suiker opgelost is. Zet het vuur dan hoger en klop met een garde. Breng aan de kook en laat 10 – 15 minuten koken terwijl je blijft kloppen met een garde. Zorg dat je de pan niet alleen laat, dan brandt de karamel aan en krijg je stukjes in je karamel. De karamel is klaar als hij genoeg ingedikt is, als je roert met de garde moet je de bodem even kunnen zien.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Bommeltje schreef:

50 gram roomboter

Smelt de boter in een steelpan. Voeg de gecondenseerde melk en de basterdsuiker toe. Verwarm op laag vuur totdat alle suiker opgelost is. Zet het vuur dan hoger en klop met een garde. Breng aan de kook en laat 10 – 15 minuten koken terwijl je blijft kloppen met een garde. Zorg dat je de pan niet alleen laat, dan brandt de karamel aan en krijg je stukjes in je karamel. De karamel is klaar als hij genoeg ingedikt is, als je roert met de garde moet je de bodem even kunnen zien.

5 kwartier is bij mij echt wel genoeg!

10

Biggeltaart schreef:
Bommeltje schreef:

50 gram roomboter

5 kwartier is bij mij echt wel genoeg!

Bij mij ook zie link
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … +de+leche/

Taart groetjes Ellen

11

ik doe ook altijd ongeveer 5 à 6 kwartier, is genoeg  :Y

wat ik altijd doe is het blikje na het koken eruit halen, even in ijskoud water leggen tot je het blik kunt vastpakken en daarna zet ik het in de koelkast tot het volledig is afgekoeld. duurt wat minder lang zo ;)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

12

ik laat het ook langer koken

ik kon het niet vinden in de schappen wel deze

caramel van de ruiter bebogeen

kan dat ook?

14

bebogeen is al een soort caramelpasta

ik doe ook als hier vermeld staat, 1u 1 kwartier; heb laatst wel een keer gehad dat massa niet helemaal hetzelfde was, maar na doorroeren was het prima :Y

het staat vaak bij de koffiemelk in de buurt......

16

Ik zal mijn kooktijd eens gaan halveren dan  :+

Maar sinds ik die korte manier heb gevonden in 15 minuutjes is ook wel erg fijn  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

17

bij onze Appie staat 't bij de oosterse dingen; in die keuken wordt 't schijnbaar vaak gebruikt. Wit blikje van Friesche Vlag

18

hier bij de AH stond het bij de conimex producten...

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

oo ok ik keek bij de hagelslag enzo

20

Blikje gezoete gecondenseerde melk staat bij de oosterse producten bij de AH. Ik heb me gek gezocht bij de jam/hagelslag naar de dulche leche van het merk Oma ?. de manager heeft zelfs gezocht in de computer ernaar want ze hadden het wel gehad maar is kennelijk uit het assortiment gehaald.

Nu heb ik dus net het blikje van Friese Vlag ruim 1 1/2 uur in kokend water gehad, maar nu wil ik het kapsel toch eerst in de vriezer doen. omdat ik het nu toch niet wil verwerken,
Kan ik nu die dulche de leche in het blikje laten zitten? Of moet ik het toch eerst in een tupperware bakje doen en dan koud wegzetten?

Groetjes Brenda

21

Balou schreef:

Ik heb me gek gezocht bij de jam/hagelslag naar de dulche leche van het merk Oma ?. de manager heeft zelfs gezocht in de computer ernaar want ze hadden het wel gehad maar is kennelijk uit het assortiment gehaald

Jaaa die heb ik ook thuis, bij de Super de Boer gekocht (want hier is de SdB nog steeds de SdB). Kant en klare dulce du leche uit een pot. Bij het broodbeleg.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

22

Misschien domme vraag :s  maar wat bedoel je met SdB ??

en weet jij of ik nu het gekookte dulche leche gewoon in het dichte blikje kan laten zitten?

Groetjes Brenda

ik denk sdb super de boer

24

Ach natuurlijk  :cool:  :grr:
Ik kom altijd bij de AH, maar had t kunnen weten  :rolleyes:

Groetjes Brenda

25

Bebogeenpasta, die ken ik wel! Nou goed, ik ga het in ieder geval uitproberen en als inderdaad blijkt dat het ongeveer hetzelfde is, dan ga ik voortaan voor Bebogeen.

Ik heb het blikje melkl in huis, in wil deze zo snel mogelijk gebruiken. Trouwens, ik heb deze bij de plus gehaald en was daar te vinden bij de pakken melk, slagroom en chocolademelk.

Bedankt voor de reacties!

Groetjes, Denise de Baktruus ;)