1 Laatst bewerkt door Reini (08-02-2011 22:43)

Onderwerp: Help, chocolate leather wordt héél hard, is dat normaal???

Nu ben ik wat aan het oefenen omdat iemand mij gevraagd heeft enkele taarten te maken zónder fondant of marsepein voor diegenen die dat niet lusten.

Dus...ik dacht aan rolbare chocolade. Alleen heb ik dat nog nooit gedaan  :D

Nu heb ik de chocolade rond de taart gekregen maar de restjes zijn zoooo hard dat ik bang ben dat de taart niet eens kan worden gesneden.Ik heb het zo dun mogelijk gerold. Je kon de rode ruitjes van mijn tafelhoes erdoor zien.

Is dat nu normaal en als dat normaal is, hoe snij je zo'n taart dan door?? Ik heb al moeite om met een aardappelmesje erdoor te snijden want het is zo stug geworden.. :s

De smaak is wel goed of zoals mijn man het zei nadat hij het derde stukje nam: "mm, het smaakt naar, naar...meer"

De taart zelf staat in de parade, maar ergens in een hoekje want die is niet goed gelukt vind ik  :nooo

2

Re: Help, chocolate leather wordt héél hard, is dat normaal???

hoi hoi

ik kan je helaas niet helpen maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen. ik heb het de afgelopen drie dagen elke dag een keer geprobeerd, maar telkens wordt ie zo hard dat je er een ruit mee in kunt gooien (ook verwarmen helpt niet, laat staan dat ik m uit kan rollen...)

gr lon

gr lon

3

Re: Help, chocolate leather wordt héél hard, is dat normaal???

Bij mij helpt een paar seconden in de magnetron wel om het weer kneedbaar te krijgen. Maar ik teb tot nu toe alleen met kleine hoeveelheden gewerkt om wat te boetseren. Bekleden heb ik er nog niet mee gedaan. Ik denk dat je de taart misschien met een warm mes kunt snijden?

If life gives you lemons, make lemoncurd.