1 Laatst bewerkt door KimSuikerSpin (08-02-2011 20:18)

Onderwerp: Moet ik er dat ook nog extra tussen doen??

Sorry ik ben al een tijdje aan het zoeken en kan het niet vinden...Misschien is het al eens eerder gevraagd.

Ik ga met bebogeen en chocolademousse een taart vullen maar moet ik nou tussen de lagen ook een klein beetje boter crème tussen de lagen smeren tegen "doorlekken" of is dat niet nodig...niet dat je kapsel nattig wordt zeg maar..en dan ook boven en onderkant??...
Misschien een beetje dom maar ik doe het vullen voor het eerst :Y

Ieder geval bedankt

Er is altijd wel een reden voor Taart!

Re: Moet ik er dat ook nog extra tussen doen??

Ik weet niet of ik helemaal snap wat je bedoelt, maar je moet in ieder geval een dijk spuiten zodat de mousse niet de fondant zal raken.

3 Laatst bewerkt door KimSuikerSpin (08-02-2011 20:58)

Dat is ieder geval al iets, zo leuk het wordt 35 keer gelezen en er is er 1 die reageert. :(  :o  :/

Ieder geval bedankt voor de tip van het dijkje  :thumb: ga ik doen
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.... :)
Als je je kapsel door 2e snijd of je dan ook de tussen lagen licht moet besmeren met botercreme voordat je de choco mousse er op doet..

4

Ik snap ook niet zo goed wat je bedoeld...

Maar als je bedoeld of je ook botercreme smeert onder de choccmousse, dan zou ik zeggen: hoeft niet!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

KimSuikerSpin schreef:

Dat is ieder geval al iets, zo leuk het wordt 35 keer gelezen en er is er 1 die reageert.

Jammer dat je zo reageert..............denk dat de mensen die het nu lezen nu misschien helemaal niet meer reageren.......... :/

Als je bang bent dat je vulling te nat is, dus door je biscuit lekt, zou je eerst een laagje botercreme kunnen doen.............maar het is ook wel lekker als de vulling een beetje in je biscuit trekt.....

Ik heb het nog nooit gedaan.............wel dijkjes of ver genoeg van de rand blijven zodat de vulling niet je fondant kan doen smelten idd...........

Jaaaaaaaaa thnxxx :)

Alleen dijkje dus anders smelt je fondant of marsepein :)

Dankjewel karin voor je bericht  :Y

8

KimSuikerSpin schreef:

Dat is ieder geval al iets, zo leuk het wordt 35 keer gelezen en er is er 1 die reageert. :(  :o  :/

Ieder geval bedankt voor de tip van het dijkje  :thumb: ga ik doen
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.... :)
Als je je kapsel door 2e snijd of je dan ook de tussen lagen licht moet besmeren met botercreme voordat je de choco mousse er op doet..

Nou nou Suikerspin, een beetje meer geduld mag wel hoor. 20.17 plaatsen en dan om 20.50 al mopperen...  :think:   :nooo
maar je hebt gelukkig de info gekregen  :thumb: Karin09

Jullie hebben gelijk sorrrrrrrry maar ben nu aan het vullen dus moest t snel weten

Shame on me  :o

10

Ik snapte wel wat je bedoelde maar had idd, wat Karin09 ook zei, geen zin meer om te reageren.....(trouwens, soms wordt er op een topic helemaal niet gereageerd... :lol: )
Maar goed  :) , ik doe dit alleen wanneer ik vlaaivulling heb en dan alleen onder de vlaaivulling

11

KimSuikerSpin schreef:

Jullie hebben gelijk sorrrrrrrry maar ben nu aan het vullen dus moest t snel weten

Shame on me  :o

Nou vul maar lekker verder en dan graag een foto als de taart af is!
Succes!