1

Onderwerp: Nog iets anders dan marsepein of fondant? (drop)

Kun je taarten ook nog met andere dingen bekleden dan marsepein of fondant?
Ik heb behoorlijk wat lastige mensen in mijn familie en vriendenkring, haha. Of ze lusten geen marsepein of houden niet van die extreme zoetigheid.
Nu was ik net zelf engelse drop aan het eten  :+  en toen dacht ik: kun je ook ergens lappen drop kopen of misschien dat andere spul wat eromheen zit, of zelf maken ofzo? (jeweetwel dat wit/roze/oranje of bruine spul waar de drop dan in het midden zit)

Ik weet niet wat dat voor spulletje is, iemand hier misschien eeeenig idee?

Of vraag ik weer iets onmogelijks?

2

Re: Nog iets anders dan marsepein of fondant? (drop)

Engelse drop, of bedoel je die kokosachtige smaak? Geen idee wat dat precies is, maar ik vraag me af hoe je dat op een taart zou willen krijgen, en het blijft zoet............taart hoort ook zoet te zijn toch?

Wat je zou kunnen doen is fondant met een smaakje proberen (zie webshop), of citroenachtige vullingen gebruiken waardoor het geheel wat minder zoet wordt.......

En ik laat zelf altijd de laag fondant liggen............en geniet van de biscuit met lekkere vulling! Vind zelf marsepein en fondant niet lekker........niks mis mee om het op je bordje te laten liggen toch?

3

Met LorannOils kun je je fondant een smaakje geven. Je hebt maar een paar druppels nodig want het is heel erg geconcentreerd, dus er gebeurd niets met je fondant.
Als je bv de smaak chocolade hazelnoot gebruikt en je fondant wat bruin kleurt, zul je zien dat Sommige niet eens door hebben dat je fondant gebruikt hebt.
Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand tegen me zei:Nou ik hou helemaal niet van die suikertroep (fondant) en marsepein vind ik ook niet zo hoor. Maar wat jij gebruikt dat vind ik erg lekker.
Ze zat een cupcake met fondant weg te kanen, er zat niet eens een smaakje door.
Zo zie je maar.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

4

Ik gebruik 1 druppel LorAnn SuperStrength op 25 gram marsepein/fondant...... das precies genoeg voor een lékkere, niet overheersende, smaak!

5

zit hier niet een chemische smaak aan? ben wel benieuwd...

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

6

mamski schreef:

.
Ze zat een cupcake met fondant weg te kanen.

:lol:  :lol:  :lol:

7

Ik ga dat smaakspulletje eens proberen dan
MAARRRR....als de fabrikant van de engelse drop van die platte plakken drop kan maken en van die platte plakjes whatever it is (niet dat kokos gebeuren maar die andere dingetjes, van die blokjes), dan moeten wij dat toch ook kunnen?  :Y

8

Heb je al eens bij de (ingezonden) recepten gekeken?

http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … Decoreren/

en

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … .php?id=24

Botercreme, ganache en chocolat leather zijn opties voor eens heel wat anders.

En drop op een taart? lijkt mij niets, maar ik hou ook niet zo van drop...
ff googelen levert wel recepten op: http://www.kokswereld.nl/content/experi … aken.html. Ziet er niet vreselijk moeilijk uit.
Als je het in de laatste stap uitsmeert over een plaat lukt het misschien wel.

Succes!
Hoor graag of het gelukt is.

9

Bedankt voor de tips!
Die laatste link werkt helaas niet, word doorgestuurd naar de homepage en daar kan ik het niet vinden.

Jij hebt blijkbaar beter gegoogled dan ik, ik kan niks vinden  :(

10

Wilkyway schreef:

Jij hebt blijkbaar beter gegoogled dan ik, ik kan niks vinden  :(

gewoon "recept drop" kreeg heel veel hits.

11

Ik ben gek op drop  :Y  maar op een taart???....ieuww...lijkt mij heel vies... :lol:  :lol: Maar inderdaad....ganache of chocolate leather.

Enne dat gekleurde spul tussen de Engelse drop lijkt wel weer heel erg op fondant.

12

Wilkyway schreef:

Ik ga dat smaakspulletje eens proberen dan
MAARRRR....als de fabrikant van de engelse drop van die platte plakken drop kan maken en van die platte plakjes whatever it is (niet dat kokos gebeuren maar die andere dingetjes, van die blokjes), dan moeten wij dat toch ook kunnen?  :Y

:s  als mensen niet van fondant of marsepein houden kan ik me niet voorstellen dat ze zo'n laag suikergoed van een engels dropje wel lekker vinden.. Volgens mij verschilt dat niet zo heel veel van fondant..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Tja...ik heb het niet verzonnen  :lol:

14

Het is inderdaad gemaakt met kokos.
Het is een soort kokosbrood wat ze er op gebruiken maar dan met vestevigingsmiddel erin.
Want echte plakken kokos breken heel snel.
Ik heb wel gezien bij Cake-Boss op de tv dat hun dit gebruiken in combinatie met een fihn om het zacht te maken en het dan om de cake doen.
Misschien staan er wel filmpjes op het web daar over.

15

Ahaaa thanks!

16

Je kunt de taart ook afstrijken met botercreme, de zijkanten aanzetten met krokant (dr. oetker) en de bovenkant opspuiten met creme en afgarneren met chocolade galettes.
Als je aan de boter creme mokka smaak toevoegt heb je een mokkataart, vul hem met vulling met mokka smaak. voor de garnering hazelnoten door de gesmolten chocolade halen en dan door de suiker en deze laten uitharden voordat je ze gebruikt.
Cacao door de creme en je hebt een basis voor een lekkere chocoladetaart aangezet met chocoldehagelslag of vlokken.

Groetjes Letty