1

Onderwerp: Heelei (poeder) of eieren uit de winkel?

:s Wie gebruikt er eipoeder(heelei) i.p.v. Gewone eieren uit de winkel/Boer?
En werkt dit hetzelfde?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

2

Re: Heelei (poeder) of eieren uit de winkel?

Ik denk dat op de verpakking staat hoe je het moet gebruiken. Ik ken niemand die het gebruikt. Waarom wil je het gebruiken?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Heb dus net een nieuw klassieke cake (Haagse Hopjescake) geproefd, met een laagje caramelvulling. :9  Deze wil ik dus bestellen voor in mij  winkel om te verkopen.
Nu staat op het recept dat je ..gram heelei moet toevoegen.
Zou dat dan ook met gewoon ei kunnen? Je hoeft er verder geen vocht aan toevoegen dus weet ik niet of dit dan ook met een gewoon ei kan.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Heelei is gewoon ei in een pak.....Zolas je eiwit en eigeel apart kunt kopen. Je kunt gewoon een heel ei gebruiken, of meerder natuurlijk!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

5

Bakmams schreef:

Heb dus net een nieuw klassieke cake (Haagse Hopjescake) geproefd, met een laagje caramelvulling. :9  Deze wil ik dus bestellen voor in mij  winkel om te verkopen.
Nu staat op het recept dat je ..gram heelei moet toevoegen.
Zou dat dan ook met gewoon ei kunnen? Je hoeft er verder geen vocht aan toevoegen dus weet ik niet of dit dan ook met een gewoon ei kan.

Staat er in dat recept dan bij dat het poeder moet zijn of dacht je dat alleen zelf? Als je poeder moet toevoegen en geen vocht, dan werkt het niet met gewone eieren denk ik. Als het een gewoon recept is, waar heelei in staat en er staat niet bij dat je poeder moet gebruiken, dan bedoelen ze dat je niet alleen wit of geel moet gebruiken, maar het hele ei. Dan kan je idd gewone eieren gebruiken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.