1

Onderwerp: kroontje maken, wanneer punten ombuigen?

Hallo allemaal,

Ik ga zo een kroontje maken voor een taart die ik vrijdag ga maken, nou ja ik ga er 2 maken voor als er 1 mislukt. Maar nu vroeg ik me af hoe jullie die mooie omgebogen puntjes krijgen, wanneer buig je die om?? Als ik het te vroeg doe dan zakken ze in lijkt me, en als ik het te laat doe dan ben ik bang dat ze breken.. Hopelijk hebben jullie een goede tip!

Groetjes

2

Re: kroontje maken, wanneer punten ombuigen?

Mijn eerste kroontje boog ik de punten een beetje naar beneden, maar toen die klaar was, vond ik 'm teveel gebogen. Heb toen Wietske of Annette om raad gevraagd en kreeg de tip niet cq niet teveel te buigen. Sindsdien doe ik dat, en ben tevreden met het resultaat

Hier had ik dus gebogen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JGJJL36B.jpg

en hier niet:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JWROVO3Y.jpg

Ik laat het kroontje drogen om een bierglas (fluut) en dat is van onder iets smaller, daardoor krijg ik de vorm al zo.

Groet, Jolanda

3

oke, dank je wel voor je reactie!!! De eerste is meer een narrenkroon, ook leuk! Goed idee om hem om een bierglas te laten drogen!! En dan eerst een stukje bakpapier om het glas toch??

4

Bregje schreef:

oke, dank je wel voor je reactie!!! De eerste is meer een narrenkroon, ook leuk! Goed idee om hem om een bierglas te laten drogen!! En dan eerst een stukje bakpapier om het glas toch??

Klopt! Stukje bakpapier erom heen en dan erom heen laten drogen. Dag later van het glas halen, dan kan de binnenkant drogen. Pas als het droog is, de bolletjes erop prikken.

Groet, Jolanda

5

nogmaals dank je!! Daar kan ik mee vooruit!

6

ja, het ligt er ook aan, hoeveel tylose erdoor zit, de ene keer droogt het sneller dan de andere keer, dus het is echt even kijken en voelen ...

Groetjes, Dorothea.

7

Oh bedankt voor deze tips. Mijn vorige kroontje had ik gewoon recht gehouden (omdat ik de punten niet durfde te gebruiken). Ik had daarom om het kroontje nog weer bakpapier geplakt (dus glas, bakpapier, fondant, bakpapier), zodat het kroontje mooi recht bleef. Maar wil dit weekend ook weer een kroontje maken, maar dan met gebogen punten en balletjes. Dus ik loop precies op het juiste moment tegen dit topic aan  :D

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen