Onderwerp: botercrème met jam, kan ik daarmee afsmeren?
Als ik botercrème op smaak breng met (aarbeien)jam, kan ik daar dan ook mee afsmeren? Of zou de fondant dan gaan smelten?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » botercrème met jam, kan ik daarmee afsmeren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Als ik botercrème op smaak breng met (aarbeien)jam, kan ik daar dan ook mee afsmeren? Of zou de fondant dan gaan smelten?
daar zijn de meningen over verdeeld, maar het gros zegt nee volgens mij (vroeger smeerde ik met alleen jam af (wist ik veel) en dat ging goed, dussss.......... was wel altijd met marsepein..)
zou ik niet doen. als je eerst je jam zeeft en dan kookt, dan kan het wel. dan kan je ook met enkel jam afsmeren.
Zitten er in de jam geen stukjes fruit? Anders zou je dat natuurlijk wel bljiven zien als je, je fondant over de taart doet.
Ik zou het risico niet nemen, want als je een laag jam op je kapsel smeert moet je ook een centimeter van de rand af blijven of een dijkje spuiten, zodat je jam niet naar buiten loopt.
Weet wel dat mensen soms afsmeren met abrikozen jam, als ze geen botercreme willen gebruiken om af te smeren.
Succes ermee
Wanneer je met jam gaat afsmeren moet je deze geloof ik eerst koken en zeven. Aardbeienjam wordt volgens mij niet gebruikt om mee af te smeren vanwege de rode kleur..
Volgens mij met het wel kunnen. Jam bevat nauwelijks vocht.
De vraag is, of het noodzakelijk is de botercreme op smaak te brengen met jam. Ik doe alleen wat vanillesuiker door de botercreme voor de smaak, zoveel gebruik je toch niet van de botercreme.
Het is voor een 3D taart, die ik niet te dik kan vullen i.v.m. stevigheid. Ze willen wel graag een aardbeiensmaakje.
Ik denk dat ik toch maar wat smaakstof ga aanschaffen en dat dan door de bc doe, i.p.v. jam.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Mochten er nog andere suggesties zijn, hoor ik het graag!
ik heb mijn laatste taartje compleet afgesmeerd met alleen aarbeienjam en een heel dun laagje marsepein en het is nogsteeds goed. wel is het marsepein iets zachter van structuur geworden, maar wel glad gebleven.
Groetjes Knollie
ik breng mijn botercreme altijd op smaak met aardbeienjam/ frambozenjam.. etc.
eerst door een thee zeef halen (te koop bij blokker.)
op 250 gram roomboter een half kopje jam.
ik gebruik altijd botercreme mix uit de webshop, die ik niet met water aanmaak maar met zaanse hoeve aardbeien zuiveldrank.. (en de poedersuiker die erbij moet.)
nooit een probleem gehad en lekker dat het is!!!!
gut, wat een idee ...dus je doet èn de zuiveldrank èn de jam door de botercrème?
Gaat die smaak niet overheersen tov je vulling?
Ik doe er altijd Fred en Ed aardbeienjam doorheen. Zo'n tube, daar zitten geen stukjes in.
Geen enkel probleem en erg lekker.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » botercrème met jam, kan ik daarmee afsmeren?