1

Onderwerp: Hoogte bakvorm (7 of 10 cm)

Hallo, ik wil mijn eerste stapeltaart (3 lagen) gaan maken. Nu moet ik verschillende bakvormen aanschaffen, maar zit te twijfelen over de hoogte. Neem ik 7 cm of 10 cm.

En hoeveel mix/eieren/fondant moet ik dan gebruiken voor 10cm. Voor 7 cm kan ik de tabellen gebruiken, maar hoe bereken ik het voor 10 cm?

Hoop graag antwoord van iemand te krijgen

2

Re: Hoogte bakvorm (7 of 10 cm)

hoogte is net wat je wilt................te hoge vorm vind ik lastig met stukjes snijden............ziet er wel gaaf uit! De 7 zou je ook kunnen ophogen met bakpapier...........

Inhoud meten met water en voor elke halve liter water 1 ei....................

3

Alvast bedankt voor je antwoord.

Maar hoeveel biscuitmix  en water moet de dan per halve liter gebruiken? :s

4

http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

Gewoon even in de tabellen hiernaast kijken...... heel veel plezier!

5

Ik zie dat je nieuw bent.............dan is het altijd slim om de recepten, tabellen en faq's door te lezen.
Verder is er een super zoekfunctie en een hele rubriek met how-to's...........neem lekker de tijd en zoek en lees en dan lukt de rest ook!

6

Ben idd nieuw. Heb de tabellen bekeken  en ook ergens gezien dat je per halve liter 1 ei moet gebruiken, maar ik zie dan verder niet staan hoeveel biscuitmix en water je moet gebruiken. Er wordt wel aangegeven welke hoeveelheden je moet gebruiken als je het beslag zelf maakt.

Ik het zou graag willen weten, zodat ik de bakvormen kan bestellen en het kan uitproberen voordat ik de echte stapeltaart moet maken (19 februari).

7

Een beginner en je 'moet' al een stapeltaart maken?  :think:

Bij de tabellen zie je toch precies hoeveel mix, water en ei een vorm nodig heeft, dus als je weet hoeveel liter water erin je vorm gaat, neem je voor elke halve liter 1 ei en kun je de hoeveelheid mix en water terugrekenen........................ :think:

8

Karin, rustig, ze is een begínner! ;)

Gewoon even goed kijken, lézen (góed lezen!) en zoeken, TofTaartje!

Direct een stapel...... hmmmmmzzzz......  :think:

9

Ja, heel duidelijk eigenlijk. Dat gaat me verder wel lukken.

Bedankt.

10

Begin nu toch wel mijn twijfels te krijgen om een stapeltaart te maken, na jullie bedenkingen. Had er zelf ook bedenkingen over hoor. Maar ik vertelde tegen mijn collega, dat ik hier mee bezig ben en zij vroeg mij een taart voor haar te maken, want zoals zij zei "wat kan er nu mis gaan?".
Een taart bakken/vullen en decoreren lukt me wel. Natuurlijk nog niet zo mooi als jullie taarten allemaal. Dan is het alleen nog een kwestie van goed stapelen. Heb al veel hierover gelezen, maar als jullie nog tips hebben, graag?? :o

11

Tip.. probeer er eerst eentje uit voor je voor iemand anders gaat bakken  :Y

Wij kunnen je stapels met tips geven.. maar uiteindelijk zal het wel uit jouw handen moeten komen, en sta je toch alleen in de keuken  ;)

Dus.. lees alles rustig door, en ga oefenen!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

TofTaartje schreef:

Begin nu toch wel mijn twijfels te krijgen om een stapeltaart te maken, na jullie bedenkingen. Had er zelf ook bedenkingen over hoor. Maar ik vertelde tegen mijn collega, dat ik hier mee bezig ben en zij vroeg mij een taart voor haar te maken, want zoals zij zei "wat kan er nu mis gaan?".
Een taart bakken/vullen en decoreren lukt me wel. Natuurlijk nog niet zo mooi als jullie taarten allemaal. Dan is het alleen nog een kwestie van goed stapelen. Heb al veel hierover gelezen, maar als jullie nog tips hebben, graag?? :o

zelfs bij de wat meer ervaren baksters gaat het nog wel eens mis, dus ik zou ook zeggen, lekker oefenen en als je collega denkt, dat het allemaal zo makkelijk is en gaat, dan kan ze het toch zelf doen? Want echt, zo makkelijk is het niet allemaal!

Groetjes, Dorothea.

13

Toftaartje; ik ben ook nieuw en ik wil ook graag een stapeltaart maken! Ik ben al verslaafd aan alle tips lezen, dus hoop dat als ik alles snap, en stap voor stap uitdenk dat het gaat lukken! Wie niet waagt..