1

Onderwerp: tylose 'lijm'

Kan iemand mij helpen.
Ik wil van tylose nu 'lijm' gaan maken, maar kan iemand mij de verhouding van de tylose en water vertellen..?

Alvast bedankt.

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

2

Re: tylose 'lijm'

2 eetlepels water met 1 theelepeltje tylose . Goed schudden, kwartiertje laten staan en klaar :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Dank je wel.

Meteen in orde maken.

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

4

Ik zou minder tylose op 2 eetlepels doen, anders wordt het zo heel dik  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

1 jampotje water met 1 theelepel tylose, telkens even schudden tot de vlokjes weg zijn.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

6

Met jampotje bedoel je zo'n klein potje van 40 - 50 ml neem ik aan?
Bij mij werkt dat tot nu toe goed.

7

ik gebruik gewoon een normale jampot

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

8

Op de tylosepoeder die ik bij de stand van Karen Davies heb gekocht staat 30 delen water en 1 deel tylose.

9

Hallo,

Weet iemand hoe lang zo'n potje lijm houdbaar is?

En bewaar je dat in de koelkast?

Groeten,
Nathalie

Groeten,
Nathalie

10

Je kan het beste afgekoeld gekookt water gebruiken. Dan is het langer houdbaar. Hoe lang weet ik niet precies. Daar heb je natuurlijk ook niks aan... :o

Life is what you bake it.

11

In de koelkast :Y Ik maak een heel klein potje en na 2 weken of 3 taarten gaat het bij weg :)

Groetjes, Adrienne

12

Jemig, ik zie nu dat in mijn eerdere berichtje beweerde 2 eetlepels tylose te gebruiken!! :lol:

Dat moest natuurlijk zijn 2 theelepels :+ ( eigenlijk nog wel veel minder: ik gebruik zo'n mini-jampotje en doe daar een mespuntje tylose in met wat water :think: )

Groetjes, Adrienne

13

Bedankt!!!

Groeten,
Nathalie

14

In een ander topic over tylose lijm is nog de suggestie gegeven (sorry, weet niet meer door wie) om voor een project/taart wat lijm uit het potje te halen en daar mee te werken, zodat je niet iedere keer je "vuile" kwast in het potje hoeft te doen.
Zo blijft je lijm dus schoon en kun je een grotere hoeveelheid tegelijk maken. Je kunt het echt weken lang bewaren namelijk!

Dat is toch een TAART waard!

15 Laatst bewerkt door Hertje (12-02-2011 21:23)

Nog even een toevoeging: spoel restjes tylose(lijm) nooit door je spoelbak: het wordt een niet-oplosbare smurrie in je afvoer!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!