Onderwerp: tylose 'lijm'
Kan iemand mij helpen.
Ik wil van tylose nu 'lijm' gaan maken, maar kan iemand mij de verhouding van de tylose en water vertellen..?
Alvast bedankt.
gr, Miriam
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » tylose 'lijm'
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan iemand mij helpen.
Ik wil van tylose nu 'lijm' gaan maken, maar kan iemand mij de verhouding van de tylose en water vertellen..?
Alvast bedankt.
gr, Miriam
2 eetlepels water met 1 theelepeltje tylose . Goed schudden, kwartiertje laten staan en klaar
Dank je wel.
Meteen in orde maken.
gr, Miriam
Ik zou minder tylose op 2 eetlepels doen, anders wordt het zo heel dik
1 jampotje water met 1 theelepel tylose, telkens even schudden tot de vlokjes weg zijn.
Met jampotje bedoel je zo'n klein potje van 40 - 50 ml neem ik aan?
Bij mij werkt dat tot nu toe goed.
ik gebruik gewoon een normale jampot
Op de tylosepoeder die ik bij de stand van Karen Davies heb gekocht staat 30 delen water en 1 deel tylose.
Hallo,
Weet iemand hoe lang zo'n potje lijm houdbaar is?
En bewaar je dat in de koelkast?
Groeten,
Nathalie
Je kan het beste afgekoeld gekookt water gebruiken. Dan is het langer houdbaar. Hoe lang weet ik niet precies. Daar heb je natuurlijk ook niks aan...
In de koelkast Ik maak een heel klein potje en na 2 weken of 3 taarten gaat het bij weg
Jemig, ik zie nu dat in mijn eerdere berichtje beweerde 2 eetlepels tylose te gebruiken!!
Dat moest natuurlijk zijn 2 theelepels ( eigenlijk nog wel veel minder: ik gebruik zo'n mini-jampotje en doe daar een mespuntje tylose in met wat water
)
Bedankt!!!
In een ander topic over tylose lijm is nog de suggestie gegeven (sorry, weet niet meer door wie) om voor een project/taart wat lijm uit het potje te halen en daar mee te werken, zodat je niet iedere keer je "vuile" kwast in het potje hoeft te doen.
Zo blijft je lijm dus schoon en kun je een grotere hoeveelheid tegelijk maken. Je kunt het echt weken lang bewaren namelijk!
Nog even een toevoeging: spoel restjes tylose(lijm) nooit door je spoelbak: het wordt een niet-oplosbare smurrie in je afvoer!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » tylose 'lijm'