1

Onderwerp: 18 en een motorke..

Een kleine sweet 18!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVDHRHCF-D.jpg

en een in Little People-stijl

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3N8C7JJ-D.jpg
(met dank aan Katja ;) )

Groetjes,
Tamara

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

2

Re: 18 en een motorke..

Hele leuke taarten, vooral die eerste vind ik echt super mooi! En de 2e is vooral heel leuk!!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

die eerste is inderdaad erg mooi! Hoe doe je dat met die letters?

4

WOW super, allebei. Ben helemaal weg van je zwart/wit stapel

Allebei super :thumb:

6

Beide zijn heel gaaf!

7

Je zwart-wit-creatie is echt prachtig!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

8

allebei erg leuk!!

9

Mooie taarten! Vind die zwart-witte helemaal te gek

10

Ik vind het twee geweldige stapels :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

11

Barbaral schreef:

die eerste is inderdaad erg mooi! Hoe doe je dat met die letters?

Fondant met tylose, worstjes rollen en in de gewenste vorm leggen, klein stukje spaghetti onderin zodat je ze later in de taart kunt prikken en dan (heeeeeeel) goed laten drogen. Daarna kun je ze dusten, verven, glitteren etc. Dan een klein bolletje fondant onderaan over het stokje prikken, zodat ze "plat" op de taart kunnen staan, en met een klein beetje Royal Icing vastlijmen op de taart. Et voilá  ;)

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

12

:think: ik heb dat eens geprobeerd, maar toen rolden de worstjes bij een bepaalde dikte helemaal open van binnenuit :s (wat een uitleg :grr: hoop dat je het snapt), enig idee hoe dat kan?

Mooie taarten hoor :Y , ik vind de onderste toch ook erg leuk en vrolijk :Y  (ik heb altijd last van doorschijnende lagen :o , laat je bij wit de fondant extra dik :think: ?)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Carien schreef:

:think: ik heb dat eens geprobeerd, maar toen rolden de worstjes bij een bepaalde dikte helemaal open van binnenuit :s (wat een uitleg :grr: hoop dat je het snapt), enig idee hoe dat kan?

Mooie taarten hoor :Y , ik vind de onderste toch ook erg leuk en vrolijk :Y  (ik heb altijd last van doorschijnende lagen :o , laat je bij wit de fondant extra dik :think: ?)

Mss dat je iets teveel tylose door de fondant had gedaan, als ik teveel heb dan scheurt het ook als ik dun probeer te gaan.

Nee, fondant wordt altijd op dezelfde dikte uitgerold ;) . Is een kwestie van goed afsmeren, denk ik. Bij witte fondant smeer ik sowieso altijd 2 keer af, niet in ene keer een dikke laag maar 2x een dun laagje en goed laten opstijven tussendoor.

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

14

Tamara, heel erg bedankt voor de uitleg! Voor mij als 'nitwit' is het heel fijn als iemand de moeite wil nemen om het uit te leggen!

15

:thumb:  dank je voor je antwoord

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl