1

Onderwerp: spoed vraag over m'n eieren!

Ik ben nu m'n eieren aan t mixen en zie dat het mengsel knalgeel is en blijft.. Vreemd... nog nooit meegemaakt..
Wat is dit, kan ik het gewoon gebruiken?? Ze waren niet rot want heb ze eerst losgemaakt in n glas en niks stonk ofzo..
Hopelijk snel antwoord!

2 Laatst bewerkt door joyvin (06-02-2011 11:55)

Re: spoed vraag over m'n eieren!

Zeker vreemd, heb ik nog nooit gehad. Heb je de eieren op kamertemp. gebruikt? Dat moet ! Misschien is dat t? Je bedoelt toch je eieren mixen met de biscuitmix?

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

Nee, ze waren op kamertemp én nog even in heet water gelegd, zo doe ik t altijd...

4

Dan weet ik het ook niet? Raar!

5

Misschien omdat de ene eierdooier geler is dan de andere?
De kipjes hebben misschien veel mais gegeten?...

groetjes

6

Joanneke schreef:

Misschien omdat de ene eierdooier geler is dan de andere?
De kipjes hebben misschien veel mais gegeten?...

groetjes

Ja hoor, ligt er inderdaad gewoon aan wat de kippen gegeten hebben. Als je eieren niet goed waren geweest had je je dat niet af hoeven vragen hoor; dat merk je meteen en dan zeker NIET aan de gele kleur, hahaha!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

dank jullie! De taart baktte goed dus hij zal vast goed smaken! Het zal wel aan t mais gelegen hebben... :Y

8

Goh, dat heb k nog nooit gehoord! Haha :lol:

9

ing schreef:

Ik ben nu m'n eieren aan t mixen en zie dat het mengsel knalgeel is en blijft.. Vreemd... nog nooit meegemaakt..
Wat is dit, kan ik het gewoon gebruiken?? Ze waren niet rot want heb ze eerst losgemaakt in n glas en niks stonk ofzo..
Hopelijk snel antwoord!

ik test mij eitjes altijd ff voor de zekerheid..
Een breed glas, of je litermaat met water vullen, en je ei erin leggen..
blijft ie op de bodem liggen is ie goed, gaat ie drijven kun je hem weg gooien.. (hoeft ie nog niet te stinken wanneer je hem open zou breken)

zomaar een tip
geen idee of dat het probleem is geweest hoor.. ik heb het nooit gehad

Cogli l'attimo

10

Ik heb eens eieren van de boerderij van mijn tante gebruikt (daar scharrelen de kippen nog echt en eten van alles wat ze tegenkomen. Had toen echt knalgele biscuits!  :D

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

11

Heb ik ook wel eens! Ik krijg wel eens eitjes van mijn ouders en dan is mijn biscuitje ook veeeeeel geler als anders  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

12

Nou, erg fijn jullie reacties, bedankt! Stelt me weer helemaal gerust! Het was n opdrachttaart dus...
Morgen word hij opgehaald. Ben benieuwd! Het kapjes smaakte in ieder geval goed ;)