1

Onderwerp: hoelang bakken

Hallo medebaksters en bakkers,

Ik heb een nieuwe bakvorm van 25x37,5x7 cm.
Volgens de tabel op deze site heb ik dan 12 eieren, 792gr. biscuitmix en 78 ml. water nodig. Maar hoe lang moet hij dan bakken? Ik bak  een ronde biscuit altijd 10/15 minuten op 100 graden, daarna 10/15 minuten op 120 graden en dan 10/15 minuten op 140 graden. Soms moet hij dan nog iets langer, dat ligt aan de maat van de vorm, maar  bij deze heb ik geen idee. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Groetjes Ans

2

Re: hoelang bakken

Ik bak alleen maar op 150 gr. hetelucht en zo'n groot biscuit staat toch wel 55 min. in de oven. Even voelen aan het einde van de baktijd.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Ja, minstens 55 min, misschien wel langer...(ik bak ook 150 gr hetelucht, constant)

4

Even prikken met sate prikker voor de zekerheid  :Y

Ik vind overigens dat je je andere biscuits vrij laag houdt qua temparatuur.. beginnen bij 100 graden?

Nu is elke oven anders, en zweert iedereen bij zijn eigen 'manier' natuurlijk  ;)  die van mij gaan (tot 25 cm) zo'n 35 min in de oven.
Tijdens het mixen verwarm ik die voor op 120 graden. En op het moment dat het biscuit de oven ingaat zet ik hem op 160 dan loopt de temp dus op in zo'n 7 minuten..

Ik heb nog nooit een droog of niet gaar kapsel gehad en dit werkt prima.. (scheelt je ook een hoop heen en weer lopen naar de oven  :+ )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Bedankt voor de tip dat jullie met een hete lucht oven bakken op 150 graden en dan 55 minuten ik had hem net op 180 staan en 40 minuten de ovenkant was al klaar alleen het midden niet
Nu ff nieuwe eieren kopen en zo opnieuw proberen
Bedankt