1 Laatst bewerkt door Kanari (07-02-2011 16:24)

Onderwerp: Nieuw en gelijk wat vragen

Hoi ik ben Karina, 32 jaar en mama van 2 geweldige meiden.

Omdat ze binnenkort jarig zijn wil ik graag een taart maken voor ze.
Heb met de klaas en kerst al wat geprobeerd, maar moet nog veel oefenen. Zo scheurt mijn marsepein altijd als ik mijn taart bekleed. Tevens Schijnt de onderste kleur door het figuurtje wat ik erop plaats.
Ben ik te zeunig met mijn marsepein?

Wil nu ook wel graag een puzzel plaatje proberen.

Wat zijn trouwens materialen waar je niet zonder mee kan (kwa mesjes en tooltjes)?

En waar kan je de taarten het beste op zetten als je hem gaat versieren. Doe het nu op een bord, maar dat is niet ideaal.

Alvast bedankt!

2

Re: Nieuw en gelijk wat vragen

Hoi Karina!

Ik zou de marsepein wat dikker laten, want ik heb het idee dat je het inderdaad te dun uitrolt. Ik gebruik zelf 1:3 marsepein, dat vind ik lekkerder werken (en scheurt minder) dan 1:4 marsepein (bijv. de voorgekleurde van Funcakes).

Hier ergens op het forum is een how to te vinden voor puzzelplaatjes. Mijn tip daarbij is om te puzzelen om een ondergrondje van marsepein, in de contour van je plaatje en in de kleur van je taart. Je legt dan je kleurplaat in zijn geheel op de marsepein, trekt de omtrek over én alle lijntjes binnen je kleurplaat. Zo weet je waar je alle stukjes moet leggen. Vastplakken kan met een heel klein beetje water of tylose lijm (dat maak je van tylose poeder met wat water).

Om een puzzel te maken is een mesje handig. Ik heb het geprobeerd met een aardappelmesje, maar dat lukte mij niet goed. Verder zet ik mijn taart op zo'n houten draaiplateau. Volgens mij ooit bij de IKEA gekocht.

Succes en heel veel plezier!
Groetjes, Astrid

3

Re: Nieuw en gelijk wat vragen

Welkom op het forum :)
Ons kent ons is bedoeld om je voor te stellen, niet om vragen te stellen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

(omdat je verschillende vragen hebt)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag