1

Onderwerp: ja wat zal ik zeggen... kijk zelf maar

Ik ben dus niet goed in het decoreren van een taart.. daar ben ik dus nu wel achter. Dit is mijn eerste stapeltaart...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BIM786YP.jpg

Ik zie het dus gewoon niet.. heb wel een idee in mijn hoofd maar als de taart voor mijn neus staat... whaaaaaaa dan zie ik het dus niet meer...

Ik heb dus echt een probleem....! hahahaha.
Ach ik leer het denk ooit wel..

Opmerkingen....... graaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaag

2

Re: ja wat zal ik zeggen... kijk zelf maar

Tja, soms zijn ideeën gewoon leuker in je hoofd dan in je uitvoering, dat ken ik wel...  :o
Ik heb niet zo veel suggesties, behalve dan gewoon goed rondkijken hier op het forum en/of taart decoratie boeken.
Als ik naar je Avatar kijk zie ik dat je het echt wel kan, dus gewoon doorgaan zou ik zeggen!

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

3

Inderdaad, gewoon lekker doorgaan ! Deze taart ziet er niet slecht uit hoor, hij is echt wel leuk ! En ja, er kunnen dingen beter, maar dat is over 5 jaar nog het geval (bij mij wel in elk geval vermoed ik zo ;)). Maar het is een mooie taart dus gewoon er blij mee zijn en lekker doorgaan met taarten maken!

Groetjes, Conny

4 Laatst bewerkt door Akire (07-02-2011 16:17)

Hoi Sandra,

Ik denk dat jij een beetje te hard bent voor jezelf. De basis klopt namelijk al behoorlijk alleen heb je nog niet zoveel ontwerp ervaring.

Om dat op te lossen zou je (voorlopig) vooral kunnen gaan voor repetitie. Met andere woorden veel van hetzelfde. Dat heb je nu ook geprobeerd maar je bent veel te bescheiden gebleven. Nu zie je veel grote onbedekte vlakken die geen bedoeling hebben.

Een handigheidje die jou misschien helpt:
1) Zet je taart op ooghoogte.
2) Hou beide handen strak langs je wangen (hiermee sluit je jouw wijd gezicht uit)
3) Kijk recht voor je uit naar de taart
4) Nu zou je een stuk taartdecoratie moeten zien die regelmatig verdeeld is. En het liefst in oneven aantallen. Even kan ook maar luistert dan weer nauwer in afstand tussen de versieringen. Laat je een groot deel leeg en dat kan prima. Het lege deel moet dan een bedoeling hebben. Bijvoorbeeld de aandacht moet volledig gaan naar een jaartal voorop de taart.
5) Schuif de taart steeds een stuk door en herhaal vanaf stap 2

>> Het gaat er niet om dat de taart compleet vol komt, maar dat het een evenwichtig(er) geheel wordt. <<

Je kan het altijd eens proberen, toch?!

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes

Met zoete groet! Akire

5 Laatst bewerkt door astrid1976 (07-02-2011 16:17)

Toch vind ik 'em wel mooi hoor. Een taart hoeft ook niet altijd helemaal vol met decoraties te zitten. Maar misschien zou je de leeftijd nog in (eventueel overlappende) cirkels kunnen zetten?

Ik heb het ook wel hoor, dan denk ik helemaal te weten hoe het moet worden en als ik dan ga beginnen.....hellup. Dan ga ik snel naar het forum om nog maar wat meer inspiratie op te doen.

Veel plezier verder!

6

In ieder geval heb je een leuke taart én diegene met superlange berichtjes hé beter dan alleen maar mooi.

7

Idd. gewoon doorgaan. Veel taarten bekijken, dan doe je overal leuke ideetjes op. En deze is ook leuk hoor! Idd. niet te hard zijn voor jezelf! Stiekum herken ik het ook wel hoor! Ik ben ook nog geen jaar bezig. En ik zie hier zoveel moois voorbij komen, dat ik mezelf altijd minder vind. Maar ik ga ook gewoon door! Want ik vind het gewoon leuk om te doen! :lol:

heerlijke taartgroetjes van Brenda

Allemaal bedankt voor de opbeurende reacties.

Het is ook zo.. moet niet te hard voor mezelf zijn.. maar ja ik wil het goed doen!

Veel oefenen en toch echt.. stiekem 1 van jullie namaken!!!

9

en als je een idee in je hoofd hebt, moet je het gewoon eens uittekenen! ik merk zelf dat het voor mij een stuk beter werkt als ik mijn beeld dat in m'n hoofd zit al eens een keer uitwerk. en dan hoeft dat echt geen kunstwerk van een tekening te worden, maar gewoon het algemene idee in een snel tekeningetje :)

succes!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."