1

Onderwerp: Waarom verdwijnen de vormen uit mijn koekjes?

Hoi, ik heb al twee keer koekjes gemaakt. De eerste keerheb ik ze het deeg een uur in de koelkast gedaan, maar was ik vergeten ze een uur in de vriezer te doen nadat ik vormpjes had gemaakt. De tweede keer heb ik beide stappen wel gedaan. Toch blijft het uitlopen. Bij de tweede keer kon je nog net zien wat voor vorm de koekjes hadden, maar ze waren bij lange na niet zo mooi om ze te versieren. Weet iemand wat ik fout doe? Ik gebruik de koekjesmix van funcakes

2 Laatst bewerkt door Dot (07-02-2011 07:22)

Re: Waarom verdwijnen de vormen uit mijn koekjes?

Bij funcakes de helft van de mix door meel vervangen, dan loopt het niet zo uit. (ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar wel hier gelezen)

Succes!

Groetjes, Dorothea.

3

of het recept aanhouden van Peggy Porchen!
Die lukken hier altijd!!!

Succes!

Liefs Samantha

4

Dank je dames. Dan ga ik dat proberen! :Y

ik laat mijn deeg ( recept koekjesfee = gelijk aan Peegy porschen) altijd een nacht in de koelkast. Ik hem nooit problemen met uitlopen. Als ik ze hem uitgestoken doe ik ze ook niet meer in de koelkast.

Groetjes van Nicole!!

6

Ik heb ook een keer gehad dat alle koekjes uitgelopen waren tot een enorme koek ter grootte van de bakplaat  :shh:

Nooit geweten wat er mis was gegaan.
Meestal helpt een ei door je deeg of genoeg bloem dat het niet uitloopt.

7

minder boter  ;)

8

Deeg maken, alvast uitrollen tot de gewenste dikte. 20 min in de koelkast. Uitsteken, op de bakplaat en meteen bakken of weer even (10 min) terug in de koelkast. Dan pas bakken. Ik doe het zo en dan lopen ze niet uit.
Bij de koekjesmix moet je wel extra bloem/meel toevoegen.

9

SHaak schreef:

of het recept aanhouden van Peggy Porchen!
Die lukken hier altijd!!!

Succes!

:Y  :Y of één van de andere recepten uit dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988