1

Onderwerp: stapeltaart scheef na decoreren

Ik heb van de week een mooie stapeltaart gemaakt. Alles ging goed. De volgende dag zag je dat de bovenste taart ging zakken.
Mijn vulling was aardbeienkwark met een dijkje botercreme en een laag jam met botercreme ook met een dijkje.
Ik heb rietjes gebruikt om te stutten en karton gebruikt tussen de taarten.
Waarom gaat mijn taart inzakken en ziet het er niet meer strak uit?

2

Re: stapeltaart scheef na decoreren

Waarschijnlijk zijn de rietjes niet sterk genoeg en is de taart daarom in gaan zakken...
Je kan het met douwels doen, ikzelf gebruik chocosticks uit de suoermarkt.
Grtjs

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

maar dat zou voor de bovenste taart toch niet moeten uitmaken? want daar leunt geen andere taart op.
Heb je misschien een te dikke laag vulling gebruikt, of misschien niet goed gekoeld?

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

4

:rolleyes: idd, Lauraa...kheb niet goed gelezen... :o

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

ik heb idd ook al gelezen dat je niet veel vulling moet gebruiken.
Misschien was het dat wel.
Of had ik de marsepein dikker eromheen moeten doen.

Wat bedoel je met koelen? Dat de taart na het aansmeren in de koelkast moet, want dat heb ik niet gedaan.

javascript:void(0);javascript:void(0)

koelen hoeft niet per se, ik doe het vaak zat niet. Het maakt het strakker maken wel makkelijker, maar hoeft niet

Welke taart zag er niet meer strak uit? Je zegt dat de bovenste ging zakken, maar zakte/puilde hij zelf uit of zakte hij door de eerste taart en puilde die uit?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

De bovenste taart zakte niet door de eerste taart heen.
Maar de strakke zijkant was niet meer strak en zakte een beetje in....van de bovenste taart.
balen, want de taart verder was super mooi.
Maar als je de taart aangesmeerd in de koelkast zet en daarna gaat bekleden en decoreren en dan daarna niet meer in de koelkast hoef. Wordt de botercreme aan de zijkanten dan niet zacht?

Ik weet trouwens niet hoe je een foto moet plaatsen anders had ik dat wel gedaan.