1 Laatst bewerkt door Maik (05-02-2011 22:09)

Onderwerp: hoe glad krijgen reepjesbol

Heb een zwanger iemand gemaakt. Had geen bolvormig bakblik dus heb met reepjes biscuit in een kom de buik en borsten gemaakt. Dit lukte goed en heb heel goed afgesmeerd. Dacht dat het strak was maar toen ik de fondant erover deed was het bobbelig. Heb aardig wat botercreme gebruikt en wilde niet meer gebruiken want was bang dat het dan te zoet werd. Heb ik de fondant te dun? Of toch meer botercreme. (heb botercreme met pasta gebruikt)
Hier het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4EB8XYQ.jpg

2

Re: hoe glad krijgen reepjesbol

Maik schreef:

Heb een zwanger iemand gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4EB8XYQ.jpg

3

Neem aan dat je doelde op de foto. Heb hem vergroot. Bedankt!

4

Ik zou idd meer botercreme genomen hebben..

En als je hem op laat stijven in de koelkast nog even met een warm mes erlangs.. dan krijg je ook nog veel weg  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Botercreme met pasta? Had je die wel een beetje smeuïg gemaakt?

En heb je een smoother gebruikt?

Hij is zo bobbelig, ziet eruit alsof je de repen niet vast genoeg hebt aangedrukt...........

6

Allereerst de creme met pasta had ik echt smeuig. Maar misschien moet ik wat minder bang zijn en er meer op smeren. Ben zo bang dat het ten koste van de smaak gaat en te zoet wordt.
En een smoother is gereedschap? Ik heb nog helemaal niets geen gereedschap en moet alles doen wat er in mijn lade ligt. Dacht door de botercreme goed vlak te maken dat het wel goed kwam maar niet dus. Oke zal een smoother aanschaffen en meer botercreme gebruiken en warm afstrijken. Dat had ik niet gedaan.
Bedankt voor de tips dames!!! De taarten worden steeds beter dus nu hopen dat er een perfecte komt haha.

7

Heb je de bc wel op laten stijven in de koelkast voordat je ging bekleden?

8

Ja heb de bc wel laten opstijven. Heb vandaag ook een taart gemaakt en die is wel gelukt. Heb meer bc gebruikt en met een warme spatel mooi strak gemaakt. In de koelkast en daarna bekleed. Was strak en glad dus volgende keer meer bc vooral met zo'n bol van repen. De bc was vandaag ook veel romiger dan de vorige keer. Heb het wel net zo lang laten draaien maar had er de vorige keer witte chocolade erdoor en nu niet. Moet maar even de basis goed onder de knie krijgen voordat ik ga experimenteren.
Bedankt voor de tips allemaal. Heb er zeker wat aan gehad.