1

Onderwerp: Wie heeft er ervaring met FunCakes Mix voor Biscuit

Hallo,

Ik heb een vraagje of iemand ervaring heeft met:FunCakes Mix voor Biscuit.
Ik wil dit gaan uitproberen want een gewone biscuit lukt me niet. Ik heb al van alle geprobeerd als ik het deeg maak is het heel luchtig en tijdens het bakken komt ie ook goed omhoog. maar als ik hem er uit haal zakt ie altijd wat in en als ik hem dan later door snij dan is de bovenkant luchtiger dan de onderkant. De onderkant is dan best wel vast. Daarom wil ik het nu misschien de FunCakes Mix voor Biscuit gaan proberen maar heb geen idee hoe.

Groetjes

2

Re: Wie heeft er ervaring met FunCakes Mix voor Biscuit

heb je deze wel eens geprobeerd? kan niet mislukken!!! Alleen pas eruithalen na een min of 20 dan zakt hij niet zo in.

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3/Biscuit+2/

Met mix heb ik geen ervaring puur omdat ik het onzin vind als je alleen maar bloem eieren en suiker nodig hebt.

succes

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

3

Die heb ik geprobeed. Hij smaakte goed maar was ook best wel vast. Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe. Want als die in de oven staat ziet ie er heel mooi uit. maar ie afgekoelt is en ik hem door snij is ie best wel vast. dit keer vooral de onderkant. had hem 2 keer doorgesneden en de bovenkant was een stuk luchtiger dan de onderkant.

4

Wie niet, zou ik bijna zeggen. Maar dat is ene prima mix, ik gebruik het altijd. Makkelijk en mooi resultaat.

5

Fun cakes mix is prima en wordt heel veel gebruikt. Is mooi luchtig en makkelijk!

6

Heb je ook speciaal recept nodig voor de fun cake mix

7

ik ben zelf een beginner en gebruik de mix van Fun cakes en mijn taarten lukken goed.
Op de verpakking van de funcakes staat wat je nodig hebt. Je hoeft er alleen maar eieren en water toe te voegen.
Ik gebruik altijd de maten die in de tabellen hier links in het forum staan.
Succes

groetjes van Nathaly

8

Ik bak altijd met de mix en nog nooit mislukt. De smaak is prima en het is super makkelijk. Ik doe het allemaal voor de lol, dus heb geen zin (en tijd) om eindelijk in de keuken te gaan staan om een goed kapsel te bakken. Die tijd besteed ik liever aan het maken van lekkere vullingen  :9

9

Dan ga ik dat denk ik uitproberen. Smaakt het dan wel het zelfde dan als je dat met bloem en ei maakt? of krijg je dan toch een iets ander smaak. Want de smaak van mijn biscuit is wel goed maar hij is alleen wat vast.

10

Hoi,

Ik gebruik altijd Funcakes mix voor biscuit en hij is nog nooit mislukt. Supereasy. Eerst eitjes mixen, water er bij en de gezeefde mix er bij. Wel lekker lang mixen, dan zie je het rijzen. Ik krijg er altijd hele goede reacties op, men vindt hem lekker en luchtig.

Ik wil trouwens binnenkort eens die van Soezie proberen, schijnt te koop te zijn bij de Welkoop en die zit om de hoek. Maar Funcakes vind ik heerlijk.

Tip: even de eitjes in warm water leggen voor je ze breekt, dan worden ze iets warm. Geen idee waarom maar ik kreeg die tip ooit en doe het altijd braaf. :)

Groeten,
Nathalie

11

Kan je de Funcake mix voor biscuit ook zo in een winkel kopen of alleen op de webshop?

12

De meeste verkooppunten van Funcakes producten vind je op www.funcakes.nl :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Ik gebruik deze mix ook en het smaakt prima, ook is er nog nooit een mislukt.

heb nu een andere van easy cake maar die heb ik dus nog niet geprobeerd, wel zag ik dat de funcakes zak een betere uitleg geeft.

groetjes Willeke

14

Angel1989 schreef:

Die heb ik geprobeed. Hij smaakte goed maar was ook best wel vast. Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe. Want als die in de oven staat ziet ie er heel mooi uit. maar ie afgekoelt is en ik hem door snij is ie best wel vast. dit keer vooral de onderkant. had hem 2 keer doorgesneden en de bovenkant was een stuk luchtiger dan de onderkant.

Wat voor oven gebruik je? Want als het daaraan ligt zal het met de mix niet beter gaan. Overigens is de mix idd erg makkelijk en lekker.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

15

ik gebruik een hetelucht oven met bove en onder warmte.

16

ja ik gebruik de mis ook in de hetelucht oven is altijs goed gegaan tot nu toe  :D

17

Sinds ik biscuitmix van Funcakes gebruik krijg ik een dikke blaar op de bovenkant van mijn biscuits. Die wordt dan wel de onderkant, maar toch...  :|
Omdat de smaak zo lekker is en de structuur zo fijn ga ik vandeweek het toch nog weer opnieuw proberen met de mix.  :)

~ Never waste a good crisis... ~

18

nea1970 schreef:

Hoi,

Ik gebruik altijd Funcakes mix voor biscuit en hij is nog nooit mislukt. Supereasy. Eerst eitjes mixen, water er bij en de gezeefde mix er bij. Wel lekker lang mixen, dan zie je het rijzen. Ik krijg er altijd hele goede reacties op, men vindt hem lekker en luchtig.

Ik wil trouwens binnenkort eens die van Soezie proberen, schijnt te koop te zijn bij de Welkoop en die zit om de hoek. Maar Funcakes vind ik heerlijk.

Tip: even de eitjes in warm water leggen voor je ze breekt, dan worden ze iets warm. Geen idee waarom maar ik kreeg die tip ooit en doe het altijd braaf. :)

Ik verwarm de eieren niet en doe de hele boel in een keer bij elkaar en bak kapsels van 8-9 cm hoog...
Bak wel met oplopende temperatuur om 'm recht aan de bovenkant te krijgen.
Voor mij geen bloem, eieren en water meer. Dat werd altijd een drama. Krijg nu ook steeds te horen dat de taarten zo lekker luchtig zijn terwijl toen ik nog zelf het beslag maakte hoorde ik vaak: het zijn wel zware taarten he...

Life is what you bake it.

19

Jultie schreef:

Sinds ik biscuitmix van Funcakes gebruik krijg ik een dikke blaar op de bovenkant van mijn biscuits. Die wordt dan wel de onderkant, maar toch...  :|
Omdat de smaak zo lekker is en de structuur zo fijn ga ik vandeweek het toch nog weer opnieuw proberen met de mix.  :)

Dat had ik ook. Vooral bij de kleine bakvormen. Heb de webshop om advies gevraagd en nu veeg ik met mijn vinger een keer langs alle randen na dat ik het ingesprayd heb, dan een beetje met beleid vullen, eerst een kleine laag en met de spatel even richting de randen drukken en sindsdien geen blaren meer! Succes!

Groeten,
Nathalie

20

Marianne schreef:

De meeste verkooppunten van Funcakes producten vind je op www.funcakes.nl :)

Dankje ga kijken of er een winkel bij mij in de buurt zit