1 Laatst bewerkt door fairylaughs (06-02-2011 14:47)

Onderwerp: taarten maken rond bevallingstijd. ???

hallo..

ik heb een vraagje.

mijn vriend is jarig op 1 september, mijn dochtertje op 2 september..  daar wil ik natuurlijk taart voor gaan maken... MAAR

ik ben zwanger nu, en uitgerekend op 13 augustus ( op t laatst kan t 27 augustus worden) en ik wil natuurlijk ook een mooie taart maken voor de nieuwe baby... 

alleen door verwachte bekkeninstabiliteit ben ik bang dat ik hem niet vlak van te voren kan maken, en ook niet zo snel na de bevalling voor de verjaardag van mn vriend en mn dochtertje...  dus..

hoelang van te voren kan ik de taarten maken (ik ben ook echt niet goed in taarten te maken midden zomer)  raaK nu al een beetje in de stress omdat ik niet wil dat er iets mis gaat... 
oja,, en kan ik aardbeien mousse gebruiken als vulling als ik ze lang van te voren invries?

Yummie

2

Re: taarten maken rond bevallingstijd. ???

hoi,

misschien zit je niet op deze tip te wachten, maar als mama van 3 kids kan ik je ook de tip geven om je eisen wat minder hoog te leggen voor je zelf en vooral te genieten van deze mooie tijd!!

Wat is het ergste (op taart gebied dan) dat je kan gebeuren?.... Nou i.d.d. een diepvriestaart van de appie of zo. Zelfs die zijn nog te eten. Alles is van ondergeschikt belang toch bij de geboorte van je 2e.

al mijn taarten en cupcakes zijn glutenvrij. kijk ook eens op mijn website naar mijn creaties

3

Denk dat Saskia best een goed punt heeft.

maar als antwoord op je vragen, een taart kan rustig 3 maanden in de vriezer (in een taartdoos en plastic zak).
Bij de ingezonden recepten staat een sticky met vullingen die in de vriezer kunnen.

Dus als je begin juni nog in staat bent 3 taarten te maken kan dat zeker. Misschien kun je iemand laten helpen met het kneden en kleuren enzo, dan is het al veel minder zwaar.

Succes met je taarten en veel geluk met de kleine!

4

Ik ben nu 36 weken zwanger, en over 2 weken wordt mijn dochtertje 2..............tuurlijk wil ik daarvoor een mooie taart maken.
Na maanden van misselijkheid en moe, had ik net sinds een week of 4 mijn energie terug, maar ben ik door hoge bloeddruk (en 2 dagen ziekenhuisopname) verplicht tot bedrust............de taart maak ik nu heel langzaam in 10 stappen.
Puzzelplaatje is klaar, biscuits heb ik 2 weken terug gemaakt en ingevroren, vandaag gevuld en afgesmeerd, en vriendlief gaat ze straks bekleden......................en ja, dat zal ws niet helemaal gaan zoals ik zelf zou doen, maar ik kan en mag gewoon niet meer en de kleine gaat voor alles.
Na het bekleden gaan ze in de vriezer, zodat ik de dag voor de verjaardag minimaal werk eraan heb........

En als het helemaal niet lekker loopt beval ik misschien al wel voor haar verjaardag en loopt de planning helemaal anders dan in mijn perfectionistische hoofd...............

Probeer idd zo ver mogelijk van te voren te werken, en haal lekker de taart uit de vriezer...........en als het helemaal niet lukt, wordt het hier gewoon vlaai, en helaas vindt de visite dat hier nog steeds lekkerder/vertrouwder dan een taart van marsepein.......

Geniet van je zwangerschap! Niet stressen, maar loslaten en dan komt het ongetwijfeld goed........

En sorry voor mijn lange verhaal............maar het is zo herkenbaar!

5

Karin09 schreef:

Ik ben nu 36 weken zwanger, en over 2 weken wordt mijn dochtertje 2..............tuurlijk wil ik daarvoor een mooie taart maken.
Na maanden van misselijkheid en moe, had ik net sinds een week of 4 mijn energie terug, maar ben ik door hoge bloeddruk (en 2 dagen ziekenhuisopname) verplicht tot bedrust............de taart maak ik nu heel langzaam in 10 stappen.
Puzzelplaatje is klaar, biscuits heb ik 2 weken terug gemaakt en ingevroren, vandaag gevuld en afgesmeerd, en vriendlief gaat ze straks bekleden......................en ja, dat zal ws niet helemaal gaan zoals ik zelf zou doen, maar ik kan en mag gewoon niet meer en de kleine gaat voor alles.
Na het bekleden gaan ze in de vriezer, zodat ik de dag voor de verjaardag minimaal werk eraan heb........

En als het helemaal niet lekker loopt beval ik misschien al wel voor haar verjaardag en loopt de planning helemaal anders dan in mijn perfectionistische hoofd...............

Probeer idd zo ver mogelijk van te voren te werken, en haal lekker de taart uit de vriezer...........en als het helemaal niet lukt, wordt het hier gewoon vlaai, en helaas vindt de visite dat hier nog steeds lekkerder/vertrouwder dan een taart van marsepein.......

Geniet van je zwangerschap! Niet stressen, maar loslaten en dan komt het ongetwijfeld goed........

En sorry voor mijn lange verhaal............maar het is zo herkenbaar!

Allereerst succes met de laatste loodjes! Dat je dan nog puf hebt om te bakken zeg ;)
Maar even een vraagje over jouw verhaal. Als ik het goed lees vries jij een biscuit in en vries je het later nog een keer in als ie gevuld en bekleed is? Dat kan dus geen kwaad (2x invriezen)?