26

Re: HELPP mijn biscuit!!

BeautyCakes schreef:
Karin09 schreef:

Zet je hem in het midden op een rooster met onder en bovenwarmte?

Ja karin ik doe dat!

Na alle tips die je ook al van Elly hebt gehad..............zou ik het dan ook niet weten.............echt balen dat het niet lukt!

27 Laatst bewerkt door BeautyCakes (06-02-2011 14:18)

Is er iemand die het aan mij kan laten zien???
Hoe ht gemaakt moet worden, zodat ik misshcien dat er toch wat is!
Maar dat we aps weten wanneer het echt voor me gemakt moet worden.

Maar ik weet dat het ook niet zo moeilijk is, maar toch met iets mis is.

28

Euhmm Karin ik weet niet hoe ik dat moet doen! Ik dacht namelijk dat ik dit ook had gedaan!  :rolleyes:

29

BeautyCakes schreef:

Is er iemand die het aan mij kan laten zien???
Hoe ht gemaakt moet worden, zodat ik misshcien dat er toch wat is!
Maar dat we aps weten wanneer het echt voor me gemakt moet worden.

Maar ik weet dat het ook niet zo moeilijk is, maar toch met iets mis is.

Zou je niet kunnen proberen om je biscuit bij iemand anders in de oven te maken, zodat je daarna weet of het aan je oven ligt, of niet?

30

Dat kan , alleen mijn oven is pas nieuw!!

31

Snap ik, maar ik heb met mijn nu 5 maanden nieuwe (oude?) oven, ook opstartproblemen gehad...............het is echt heel erg uitvogelen, uitproberen en ook een pas nieuwe oven kan niet doen waarvoor je hem hebt gekocht helaas............

32

Beautycakes, op welke stand heb je je oven staan? Boven- en onderwarmte of hetelucht, of alleen grilstand?

Groetjes, Elly

33

kloppen de temperaturen wel in je oven? misschien bij blokker een oventhermometer kopen en dit checken?

Ik heb de eerste 2 jaar ook mijn taarten met springvormen gemaakt, was geen probleem, alleen vond ik gewoon bakspray makkelijker dan boter of boter en bloem, daar bleef toch altijd mijn biscuit aan mijn vorm plakken.
Ik gebruikte ook gewoon bakpapier om de randen te verhogen (doe ik nog steeds in mijn lagere vormen :D)

Alles goed???? nee 3 fout

34 Laatst bewerkt door BeautyCakes (06-02-2011 15:42)

Elly67 schreef:

Beautycakes, op welke stand heb je je oven staan? Boven- en onderwarmte of hetelucht, of alleen grilstand?

IK doe boven en onderwarmte!

hebben jullie foto's van de binnekant van de taart, kunne jullie die plaatsen, dna kan ik even kijken of dan mijn binnkant wel goed is.
Zoja dan moet ik alleen kijken naar de buitekant.

Trouwens ik heb 160 graden 40 min gedaan, buitenlankt was dus op dat plaatje dta ik helemaal boven heb geplaats, en 175 graden 28 minuten.
Ook weer hetzelfde buitenkant!!
Wannee ris het goed om, 10 min 145, 10 min op 165 en 10 min op 175 ? om de temprature n te wisselen?

sommige doen dat weer wel en sommige weer niet!

35

Toen ik mijn heteluchtoven pas had werd deze niet heet genoeg. Snapte er niks van  :s . Toen kreeg ik een tip om de knop (ouderwets  :) ) helemaal op zijn heetst te draaien en dan meteen terugzetten op de temperatuur die ik wil hebben. Dat werkte bij mij.
Maar vanaf toen heb ik ook een losse temp-meter in mijn oven omdat ik die meer vertrouw dan de temp op de knop. Ik denk ook dat je temp misschien niet goed is. Zou het anders ook niet weten  :s

36

Waar heb eje die vandaan dat losse tempratuur?
En hoe plaats je die in?

37

BeautyCakes schreef:

Waar heb eje die vandaan dat losse tempratuur?
En hoe plaats je die in?

een losse oventhermometer is te koop bij de blokker of de hema e.d

38

BeautyCakes schreef:

hebben jullie foto's van de binnekant van de taart, kunne jullie die plaatsen, dna kan ik even kijken of dan mijn binnkant wel goed is.
Zoja dan moet ik alleen kijken naar de buitekant.

Hier een link hoe je een biscuit bakt, vult, af smeert en bekleed. Als je op zo'n klein foto'tje klikt zie je een vergroting. Misschien heb je hier wat aan?

http://www.keetie.com/pageID_6812821.html

39

Als ik naar je biscuit kijkt ziet het er uit of je bakpapier ook echt aan je taart vast zat op het moment dat je dat er af trok.. er zal dus ook iets aan je bakpapier vast zijn blijven zitten.. toch?

Wellicht je bakpapier ook eens lichtjes invetten.. want het lijkt er op of dat er juist aan vast plakt...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

40

yep, bakpapier ook invetten

Alles goed???? nee 3 fout

41

Ik denk ook dat je oven niet warm genoeg wordt en je taart gewoon niet gaar is. Ik heb het zelf 1 x gehad met een kleine vorm die ik te vol gevuld had. Was mijn bovenlaag ook smurrie en de rest goed. Die bovenlaag heb ik er toen maar afgesneden.

Als je taart goed is gelukt kan je hem heel makkelijk direct storten en heb je een mooie stevige taart. Ik vet mijn vormen altijd in met sprayboter en haal dan even de vinger langs de randjes, zodat ik geen 'blaren' krijg aan de randen, was een tip van de shop na mijn blarentaartje.

Het ligt niet aan de mix denk ik, die gebruik ik ook altijd en gaat nooit mis (behalve die ene keer dan).

Succes,
groeten,
Nathalie

Groeten,
Nathalie

42

was ik ook van plan om bakspray te gaan gebruiken!

En nee, er zat niks aan de bakvorm of aan de bakpapier vast.
het komt er echt zo uit!!

43

BeautyCakes schreef:

was ik ook van plan om bakspray te gaan gebruiken!

En nee, er zat niks aan de bakvorm of aan de bakpapier vast.
het komt er echt zo uit!!

Nou, hopelijk kom je er achter met zo'n oventhermometer (had ik ook nog nooit van gehoord).

Groeten,
Nathalie