1

Onderwerp: HELP!! Met hoofdletter H

Hoi,

Na vanavond ben ik echt depri aant worden. Waarom mislukken alle bisquits??
2 varianten geprobeerd.
1e is:
1ei (warm water gelegd) op 30 gr bloem, 30 gram suiker, snufje zout
Ik hou aan bij elke 5 cm aan bakvorm 1 ei.
Dus bij een bakvorm van 15 cm doe ik alles x 3

2e is:
De kant en klare funmix cake, en verder precies wat op de verpakking staat.

In de combi magnetron op 160 graden 30-35 min voor 15 cm springvorm.

Maar OF hij wordt totaal niet hoger, OF de bovenkant is gaar, maar binnenin is het meer een soort van pap.
Dit lijkt me een teken dat hij nog lang niet gaar is.

Ik krijg het echt NIET voor elkaar. En word er nogal moedeloos van. Ik dacht een leuke hobby gevonden te hebben, maar als ik geen bisquit kan maken die perfect lukt schiet het niet op.

Bij diegene die ik gemaakt heb met die funcakemix ging hij wel rijzen, alleen liep alles er langs heen.
Dus dan moet ik waarschijnlijk met bakpapier de rand ophogen???
Want de cake was aan de buitenkant lekker krokant en gaar, maar binnenin was het prut.
Of is het zo dat het bisquit dan gewoon niet goed heeft kunnen rijzen omdat hij de lucht niet goed in kon, en alles er langs heen liep.

Kan iemand mij met een combi magentron pls de juiste verhoudingen, met een bakvorm van 15 cm doorgeven en precies vertellen wat ik moet doen??

Dankjewel alvast!!
Liefs

Doen jullie hier die bakken met een combi magnetron een andere baktijd??

2

Re: HELP!! Met hoofdletter H

Ik kan je niet echt helpen, wat de combi betreft. Wat ik wel even wil zeggen....mijn 30, 25 en 20 komen perfect uit de oven, meestal dan... Maar mijn 15 cm loopt ook over. Heel vreemd....
Maar elke 5 cm een ei? Die kende ik nog niet. Wel voor elke halve liter 1 ei. Al denk ik dat dit redelijk overheen komt   :Y . Voor een15 cm neem ik de volgende keer 2 eieren, 3 is te veel, volgens mij...
Oh ja, mijn 15 cm heb ik 40 min gebakken op 150 gr hetelucht

3

Ik heb ook een combi waar ik de 'kleinere' taarten in bak; wel alleen op de ovenstand dan he?!

Ik pak voor elk ei 25 g suiker, 15 g bloem en 10 g maizena. Wat de hoeveelheden precies betreft; dat is ook een beetje een kwestie van uitproberen. Ik gebruik bijvoorbeeld voor een vorm van 28 cm beslag met 8 eieren. Verhoog hem dan idd wel met bakpapier. Een goeie richtlijn is: voor 2/3 vullen, niet hoger, anders heb je idd veel kans dat je vorm overstroomt, bij welke maat dan ook.

Warm water, idd, maar ik bak op 140 graden, 40 minuten, en dan nog eens 10 op 150 graden en 10 op 160 graden. Werkt echt perfect voor mij, heb echt mooie hoge én gare  ;)  kapsels.
Maar baktijden en -temperaturen zijn echt heel verschillend onder de forumgebruikers, het ligt heel erg aan wat voor oven je hebt, hetelucht, gas, noem maar op. Het is echt een kwestie van uitproberen.

Maar: als ik jouw bakresultaten zo hoor is mijn idee: toch eens een lagere temperatuur uitproberen en daarbij dan een langere baktijd....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

Je schrijft funmix cake, bedoel je dit ook of bedoel je de funmix biscuit?
Als je de cake mix gebruikt moet die aanmerkelijk langer in de oven nl.
Misschien handig dat je laat weten waar jullie wonen, misschien is r iemand in de buurt die helpen kan.
succes

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

5

Nou.. ik heb ook n combi magnetron.. en n hele ouderwetse oven (waarvan ik had gezworen dat ik er nooit iets in zou bakken, en nu zweer ik er bij)
maar bij mij was het probleem dus zo ongeveer t zelfde, onderkant niet gaar, bovenkant lekker krokant en gaar dus..
ma bij mij was dus gewoon t probleem dat ik de bakvorm niet op n roostertje had staan.. dus kon er geen warme lucht onder.. vandaar dat de onderkant niet gaar werd.. misschien is t dat?

Groetjes..

6

ik denk, dat je de temperatuur van je oven (of combi) even moet checken met een oventhermometer, want bij 160gr zou het met een half uur goed moeten zijn.
zowel het basisrecept als de kant-en-klare mix.

Groetjes, Dorothea.

7

Ik heb ook een combi magnetron/oven.
Ik verwarm de oven voor op 130 graden. dan de biscuit erin (in het midden van de oven) en de temperatuur op 160 graden of 180 graden. Ligt er net aan welk bakblik ik gebruik.

Ik gebruik zelf de fc mix voor biscuit. Ik bekleed de bakvorm (ronde) zelf altijd met bakpapier ivm het rijzen.

Mislukt (tot nu toe) nooit. O, ja en alles 10 minuten mixen.
Eigenlijk zoals het op de verpakking staat.

Live life to the max!!!!

Als je in een springvorm bakt en niet in een bakpan van minimaal 7,5 cm hoog dan zou ik zeker de rand verhogen met bakpapier. Verder heb ik enorm lopen hannessen met een oven die nooit goed bakte. Nu heb ik een nieuwe oven (in de nieuwe keuken in 't nieuwe huis  :D ) en ik bak nu kapsels van 9 cm hoog!! En ik doe niks anders, alleen heb ik nu een goede oven...

Life is what you bake it.

9

Cynthiaa schreef:

Nou.. ik heb ook n combi magnetron.. en n hele ouderwetse oven (waarvan ik had gezworen dat ik er nooit iets in zou bakken, en nu zweer ik er bij)
maar bij mij was het probleem dus zo ongeveer t zelfde, onderkant niet gaar, bovenkant lekker krokant en gaar dus..
ma bij mij was dus gewoon t probleem dat ik de bakvorm niet op n roostertje had staan.. dus kon er geen warme lucht onder.. vandaar dat de onderkant niet gaar werd.. misschien is t dat?

Groetjes..

Da's ook een goeie, zeker ook op een rooster zetten ja!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...