1 Laatst bewerkt door BeautyCakes (05-02-2011 20:10)

Onderwerp: HELPP mijn biscuit!!

Ik wordt echt gek,, dit is al de 3e keer!!

IK gebruik mix van funcakes, doe dit 8 min hard en 2 min zacht in mijn mixer.
Gebruik een springvorm.
Doe daar boter smeren en bakpapier op.

Alles is juist, mijn bescuit is goed maar mijn probleem is, waarom is het zo zacht dat tijdens het snijden en ook al doe ik beetje bewegen kapot gaat.
Dit heb ik iedere keer.

http://i55.tinypic.com/2z4wbco.jpg
HELPP!

2 Laatst bewerkt door Elly67 (04-02-2011 23:11)

Re: HELPP mijn biscuit!!

Dan is hij te vers. Even een nachtje in de vriezer en het gaat een stuk beter.

Groetjes, Elly

3

Ja dat had ik vorigex gedaan.
Precies hetzelfde

dit keer dacht ik nou ik doe het gewoon gelijk, wanneer het is afgekoeld!Maar nee nog erger

het is echt heel erg zacht ook aan de buitenkant, je kan je hand er neit eens op zetten dan komt er een deuk erin.

ppfff, en ik weet hoe een bescuit uit moet zien, maar weet de probleem niet:S :nooo

4

Als ik biscuit bak, dan laat ik hem afkoelen, dan in een luchtdichte zak verpakken. Ik zet m ddan gewoon in de koelkast tot de andere dag en dan ga ik m pas verwerken.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

5

hebben jullie foto van de bescuit?
van jullie eigen?

zou handig zijn, en kijken of ik me druk moet maken of niet aahhahhah

6

Hij is toch wel gaar? Mijn biscuits zijn ook niet zo hard als cake, zeg maar, maar er zit wel een korstje aan.
Ik laat 'm ook helemaal afkoelen en doe deze dan in een pedaalemmerzak. Soms in de vriezer en anders gewoon op het aanrecht tot de volgende morgen.

7

BeautyCakes schreef:

hebben jullie foto van de bescuit?
van jullie eigen?

zou handig zijn, en kijken of ik me druk moet maken of niet aahhahhah

Even zoeken met de zoekfunctie  :Y  er staan wel foto's op maar ik weet niet precies waar

8

Veert je biscuit wel terug als je er op drukt? Als hij verder gewoon gaar ik zou ik het ook niet weten. te luchtig lijkt me niet kunnen.  :lol:

9

Het is echt gewoon goed, maar veelste zacht, echt heel erg zacht

10

Ik zou denken: iets langer in de oven misschien?? Hoeveel biscuit doe je hoe lang in de oven en op welke temperatuur?

Om even een voorbeeld te geven. Ik heb een heteluchtoven en een vorm van 25 cm gaat 40 min. op 160 graden en dan is ie gaar.

11

Of misschien juist te lang in de oven op lagere temp zodat het biscuit te droog is en gaat brokkelen als je het wilt verwerken?

12 Laatst bewerkt door BeautyCakes (05-02-2011 20:10)

Ik doe in me oven, 160 graden 40 min en in een 24 cm bakvorm.

Het heeft geen laag dat het een beetje hard is.

Doe de bakvorm met boter en dan bakpapier aan d eonderkant en aan de zijkant, zoda dit netjes omhoog komt.

pppfff

FOTO IS EROP GEZET!

13

Kan het aan mijn bakvorm liggen?????

14

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNFRDR4C-D.jpg
Zo moet ie er uitzien, dus rondom een korstje. Dit bisquit ligt op zijn kop.
Die van jou ziet er niet gaar uit aan de zijkant, dus er gaat inderdaad iets niet goed  :think:

Groetjes, Elly

15

Klopt ik zie het, waar kan het aan liggen?
Wat voor bakvorm gebruik je Elly?

En gebruik je gewoon de funcake mix?

laat me weten

16

Ik gebruik over het algemeen bakvormen van PME, maar ook wel eens een springvorm of een siliconenvorm, dat maakt allemaal geen verschil. En inderdaad gewoon bisquitmix van funcakes. Eieren op kamertemperatuur, alles in de kitchenaid 8 min. hogere snelheid, 2 min. lage snelheid. En dan 35 minuten in de heteluchtoven op 160 gr, bakvorm 20 cm. Heb je de verhoudingen van de bisquitmix, eieren en water (weinig water) goed?

Groetjes, Elly

17

Waarom doe je bakpapier in de vorm? Volgens mij moet dat geen probleem zijn, ik heb ook wel eens een vorm verhoogd met bakpapier en dat ging ook prima.
Probeer het anders eens met invetten met boter en bestuiven met bloem.
Ik roep gewoon van alles, misschien zit er iets tussen waarvan je zegt: ahaaaaah

Groetjes, Elly

18

Eieren op tempratuur,,alles is echt goed!
Ik heb alles geprobeerd, gisteravond heb ik nog gemaakt.
Kwam precies hetzelfde uit!

Zonder bakp[apier aan de zijkant, andere tempratuur, deed 175 graden 28 min

ik weet echt ff niks meer!
Hoe kan dit zo bij mij verkeerd gaan ?????
Ik moet een oplossing hebben, want k heb voor maart al een bestelling:S:S

19

Jee, frustrerend. Wat voor oven heb je en op welke stand staat hij?

Groetjes, Elly

20 Laatst bewerkt door Emmetje (06-02-2011 13:50)

Ik bak mijn biscuits in de heteluchtoven; 12 minuten op 150 graden. 12 minuten op 160 graden en 12 minuten op 170 graden. Hierdoor wordt hij eerder gaar en minder snel bruin. Werkt bij mij prima, of ik nou wel of geen bakpapier gebruik, maakt ook niet uit.
Succes!

21

Elly dit is mijn oven
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90152206

22

Zet je hem in het midden op een rooster met onder en bovenwarmte?

23

Hallo!

Ik heb een vraag, ik maak vandaag mijn taart voor woensdag, is het verstandig om de taart vanavond in de vriezer te doen en dan morgenavond er weer uit halen? Of kan ik beter gewoon de taart in de koelkast bewaren, ik doe hem vullen met banketbakkersroom en wittechocolade!
Bedankt! :cool:

24

Josh schreef:

Hallo!

Ik heb een vraag, ik maak vandaag mijn taart voor woensdag, is het verstandig om de taart vanavond in de vriezer te doen en dan morgenavond er weer uit halen? Of kan ik beter gewoon de taart in de koelkast bewaren, ik doe hem vullen met banketbakkersroom en wittechocolade!
Bedankt! :cool:

Je kan beter een nieuw topic openen..............

25

Karin09 schreef:

Zet je hem in het midden op een rooster met onder en bovenwarmte?

Ja karin ik doe dat!