1

Onderwerp: Ook nieuw van over/over de grens (Frankrijk)

Hallo iedereen, Mijn naam is Liesbeth, ik ben Belgische en zoals het topic al zegt woon ik met mijn gezin in Frankrijk (Rocamadour om precies te zijn, in het zuidwesten van het land ).
Sinds enige maanden ben ik me ook op het cake bakken en decoreren beginnen te storten en het is een echte verslaving aan het worden!

Ik ben 38 jaar en al 11 jaar getrouwd met Olivier. We hebben 2 kinderen, Helena van 15 en Julian van 10.
Wij zijn ijsmakers van beroep en baten tijdens het toeristische zomerseizoen 2 ijswinkeltjes uit hier in Rocamadour.

Om de lange winters te overbruggen is cakes decoreren een ideaal tijdverdrijf! :Y

2

Re: Ook nieuw van over/over de grens (Frankrijk)

:9  welkom op dit gezellige forum. Kunnen wij leren ijs maken   :9 kom maar op met de lekkere recepten O-)

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

Welkom, Lizzii, en is het daar in Frankrijk ook zo up-coming die taarten decoreren als hier (België)?
Nederland is al helemaal ingenomen en in België (Vlaanderen) begint het nu ook. Op Wallonië heb ik geen zicht.

Kan je makkelijk aan je gerief geraken ? Of moet je aankopen via webshops ?

Bak je vooral voor jezelf en/of bekenden/ vrienden kenissen of werk je ook in opdracht ?

Sorry stel nogal veel vragen, ben nieuwsgierig hoe het daar zit In Frankrijk met ook mijn (nieuwe) hobby.

Groetjes.

4

Aan lekkere ijsrecepten geen gebrek! Onze specialiteit is trouwens geitenijs (van onze eigen geitjes op onze miniboederij).

Het is hier nog niet echt in vooral niet op het platteland. In de grote steden vermoedelijk wel want in Parijs is er zelfs al een winkel die enkel cupcakes verkoopt. Voor de rest heb ik er niet echt een beeld op. Hier in de omgeving ben ik de eerste. Ik heb voor de kids van het dorp al eens een workshop gegeven voor het maken van cupcakes en ook de volwassen waren dolenthousiast!
Voor mij is het enkel een hobby om de lange winter door te komen.
Ik bak voorlopig enkel voor vrienden en kenissen. Mijn skills zijn nog onvoldoende om al cursussen te organiseren maar dat is wel de bedoeling. Eerst nog veel oefenen.

Mijn materiaal haal ik via het internet maar ik ga binnenkort ook eigen materiaal aan/en verkopen in onze winkeltjes.

By the way als er iemand graag eens een cursus organiseerd hier in Frankrijk altijd welkom!