1

Onderwerp: Cupcake-Cups passen niet meer??

Misschien is de vraag al vaker gesteld, maar ik kan t zo 1,2,3 niet vinden..

In ieder geval, ik ging vanavond na een pauzeperiode weer eens cupcakes maken, maar nu passen mijn bakingcups ineens niet meer in mijn muffinpan??
Normaal bak ik de cupcakes dus in een muffinpan zodat de cups mooi rond van vorm blijven, maar t lijkt alsof mn papieren cups ineens uitgezet zijn oid. Heel irritant, want als ik nu dus het beslag erin doe en de cups zakken in de muffinpan komen er allemaal kreukels en deuken in het papier  :( En zo dus ook in mn cc, zo worden ze natuurlijk echt niet mooi!  :nooo (alsof er ineens een hap uit t cakeje is zeg maar)

Weet iemand wat ik hiermee kan??
Ligt t aan de manier van hoe ik ze bewaar? (in een afgesloten plastic doos in de garage, waar t nu dus vrij koud is)
Of gebeurt dit altijd na een tijdje dat de cc-bakjes "uitzetten"? (na 1,5 maand al??)

In elk geval was ik net dus hartsikke chagrijnig en ik wil graag dat mn cc-bakjes weer in de muffinpan passen zodat ik weer mooie ronde cc's kan bakken!  :Y (want toen ik ze net had gekocht was er niks aan de hand; de enigen die nu nog wel passen zijn de cc-bakjes van House Of Marie, die van Wilton bijv passen niet meer terwijl de muffinpan van Wilton is  :rolleyes: )

Dus, iemand.... Help?!  :|

Oefening baart taart!

2

Re: Cupcake-Cups passen niet meer??

Ik begrijp het niet zo goed.. ik heb geen pauze ingelast maar heb al wel bakingcups die zo'n 2 jaar oud zijn.. en die passen nog gewoon.

Hebben je bakingcups plat gelegen? Of heeft er iets zwaars opgelegen wellicht?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Hoi,

Nee ze hebben niet plat gelegen en er heeft ook niks zwaars op gelegen oid. Ze zitten in een plastic bewaardoos..
Ik had zelf het idee dat t misschien komt doordat t koud is in de garage, maarja, aan de andere kant lijkt me dat ook een rare reden ;)

Verder dacht ik dat t misschien komt omdat ik ze op elkaar gestapeld hebt, maarja, zo zitten ze ook in de verpakking (dus 3-4 stapeltjes in elkaar zeg maar) als je ze net koopt en dan is er ook niks aan de hand.

Kortom, ik snap er nog steeds de ballen van :P

Iig heb ik nu maar even besloten om geen Wilton of andere merken meer te kopen, maar t even bij de bakingcups van House of Marie te houden, dit zijn namelijk de enige waar ik geen problemen mee heb.

Al zou ik t wel graag willen weten als iemand weet hoe dit kan en wat ik eraan kan doen ;)

Oefening baart taart!

4

als ik het goed begrijp zijn de cups te groot voor je pan. wat je dan kunt doen is ze zo goed als het gaat in de pan zetten en dan de pan met cups in de oven (die toch al aan het voorverwarmen is) plaatsen, dan zal je zien dat ze wat krimpen. wel goed opletten!
als ze naar beneden gezakt zijn kan je ze uit de oven halen en dan vullen en de cupcakes bakken.

ik hoop dat je hier wat aan hebt!

groetjes, Marije

5

ow, maar wacht eens even

Heb je deze backingcups al eens eerder in deze muffinpan gebruikt??

Er zijn namelijk verschillende maten  :+

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

@Mar24: Hey maar da's een goeie tip! Zou het graag uitproberen, maar helaas heb ik vandaag uit frustratie al die cups die niet meer pastten in de kliko gegooid  :o Was zo boos...  :o
Heb vanmiddag een nieuwe lading gekocht van House of Marie en daar hou ik t eventjes bij..
Mocht ik t weer aandurven om andere te kopen en die blijken ineens weer niet te passen ga ik je tip zeker eens uitproberen!

@Bommeltje: Ja zeker heb ik ze al eens in deze muffinpannen gebruikt  :Y Toen ze net uit de verpakking kwamen (de cups) was er ook niks aan het handje, pastten perfect, maar nu haalde ik ze van t weekend weer uit de garage na een aantal weken en ineens ging t dus niet meer... Blijf t raar vinden, maargoed, niks meer aan te doen op t moment, heb ze namelijk uit frustratie maar weggegooid  :rolleyes:

Oefening baart taart!