1

Onderwerp: Chocolade bloemen

Met icing kan ontzettend leuke en makkelijke bloemen maken met een spuitzak en een tip. Maar kan je in plaats van icing ook chocolade gebruiken?

Re: Chocolade bloemen

Volgens mij kan het wel, ik heb ook al eens een plaatje gespoten met chocolade, maar je moet wel heel erg uitkijken dat je chocolade niet te koud is (verstoppen tip) of te warm (doorlopen zonder druk zetten en je handen verbranden).

Ik weet nog dat het bij mij toen beter ging als ik de chocolade gewoon au bain marie gesmolten had en daarna eerst nog wat gezeefde poedersuiker erdoor deed, maar dit heb ik slechts 1x geprobeerd en ben ook nog maar beginner...

Veel succes in ieder geval!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Ik heb het ook eens gedaan. Ging prima! Alleen werd op een gegeven moment de chocola weer te slap door de warmte van mijn handen. Dus dan weer even wegleggen, enz. Wat makkelijker werkt is chocolate leather. Dan kan je het gewoon kneden en er bloemetjes van vormen, uitsteken, enz.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Bedankt, Ik ga het van de week proberen en zal ik wel zeggen wat ik er van vond.

5

tijdens mijn stage heb ik ook bloemen van chocolade moeten maken, en dat deden we gewoon spuiten, en dan in een halve pvc buis gelegd, zodat ze mooi krom werden. dan schuif je ze mooi op elkaar en plak je ze vast met een stipje chocolade  :D