1

Onderwerp: Strakke onderkant en bovenkant?

Als ik een handtas taart maak dan snij een hele taart doormidden en zet ik een helft op de zijkant. Nu is bij het bakken altijd de bovenkant niet zo strak als de onderkant, maar voor een handtas heb je natuurlijk twee strakke kanten nodig. Hoe krijg ik de bovenkant zo strak mogelijk zonder er iets vanaf te snijden (want dat is zo lastig afsmeren  :nooo ).

Hoor graag jullie reacties!
Bedankt alvast.

2

Re: Strakke onderkant en bovenkant?

Als je je kapsel direct na het bakken ondersteboven op een taartrooster stort wordt hij mooi plat door z'n eigen gewicht, laten liggen tot hij koud is. Handig voor iedere taart :Y

Heb je deze gelezen? http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=133687
Dan gebruik je gewoon de 2 onderkanten aan de buitenzijde

3

Re: Strakke onderkant en bovenkant?

O ja, dat kan ik ook doen! Ik had nu een halve taart 'over' omdat ik een doorsnede heb gemaakt van een zwembad (moest een klein taartje worden omdat we de dag erna met vakantie gaan. Foto volgt), dus heb ik de andere helft gebruikt voor een tasje, Maar als ik een dikker tasje maak dan kan ik inderdaad de hele taart gebruiken en twee onderkanten tegen elkaar zetten.

Overigens kan je ze dan maar op 1 manier vullen waardoor de kans is dat de vulling naar beneden zakt. Nu heb ik de tas anders gevuld zodat de vulling horizontaal blijft. Dat gaat da lastiger met twee onderkanten op elkaar.