1

Onderwerp: Biscuit in de kitchen aid

Hallo  :D

Ik heb een probleempje met mijn biscuitdeeg.
Ik maak mijn biscuit altijd zelf, en heb ook altijd gewoon met de handmixer geklopt.  :Y
Dan deed ik het ei suiker en vanille suiker kloppen in een bak die dan weer in heet water stond en daarna nog 5 minuten buiten het water.
Maar nu heb ik een kitchen aid gehad van mijn mannetje en kan ik de bak niet meer in heet water zetten.
Ik heb een beetje zitten zoeken en dan word er gezegd dat je de eieren eerst even in warm water moet leggen.. Ik gedaan, maar nu heb ik het idee van een beginnend gekookt ei. :(
Wat moet ik nou doen, zodat ik wel mijn eigen recept kan blijven gebruiken en klaar kan maken in de kitchen aid?

2

Re: Biscuit in de kitchen aid

hoi Monique,

10 minuutjes in warm water (uit de kraan) leggen doe ik zelf altijd.
Je kunt ook, als je een metalen kom hebt de kom even verwarmen dmv even in warm water te zetten. Na 10 minuutjes alles in de mengkom. tenminste ei, suiker en vanille en kloppen maar.
Je hebt dan geen gekookt ei hoor, ik doe het ook altijd zo.
Kom verwarm ik niet meer (beetje lui) maar lukt wel.

3

eh..... warm water, dus uit de kraan. Niet kokend water!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

hoi

je kan je bak wel gewoon in het heet water zetten hoor, ik zet hem vaak eerst even een paar min met heet water neer en de eieren er bij in en dan water er uit, afdrogen en de eieren breken en mixen maar.
en nee hoor de eieren zullen niet half gekookt zijn.
succes!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

5

super bedankt! nooit gedacht om die kom te verwarmen.
En gebruikte idd kokend water, dus zal nu gewoon warm water gebruiken. Ontzettend bedankt allemaal :D

6

Ik gebruik een Kennie, maar dat maakt natuurlijk niets uit.
Ik verwarm nooit, niet mijn eieren en niet mijn kom, heb er gewoon geen tijd voor. Toch heb ik (bijna) altijd goede biscuits  :) .

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

ik verwarm mijn eieren niet meer, en sindsdien zijn mijn biscuits weer een stuk hoger....

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

8

Ik mix nog gewoon met een handmixer.
Ik gebruik ook gewoon het basisrecept, dus geen mix voor de biscuit. Als ik ga bakken zet ik een laag warm water in mijn gootsteen. Mik de eieren erin en ga dan alles afwegen en klaarzetten. Dan gaan de opgewarmde eieren met de suiker in mijn kom en mixen maar. Gaat prima.

Groetjes Gerien

9

Ik klop de eieren en suiker altijd au bain marie (in de kom van de kitchenaid)met de hand tot ze op temperatuur zijn. Dit is ongeveer 37 graden, ik gebruik daarvoor de suikerthermometer. Daarna de kom in het apparaat en daarna ongeveer 5á 8 minuten mixen. Gaat erg goed.

10

Ik heb vandaag biscuit gemaakt in de kitchen aid. De kom verwarmd en de eieren even in een badje met warm water gelegd en het is helemaal super gegaan en ik heb zelfs een hele hoge taart  :D
Helemaal super!

11

Ik heb vandaag biscuit gemaakt in de kitchen aid. De kom verwarmd en de eieren even in een badje met warm water gelegd en het is helemaal super gegaan en ik heb zelfs een hele hoge taart  :D
Helemaal super!

12

Boska schreef:

Ik gebruik een Kennie, maar dat maakt natuurlijk niets uit.
Ik verwarm nooit, niet mijn eieren en niet mijn kom, heb er gewoon geen tijd voor. Toch heb ik (bijna) altijd goede biscuits  :) .

scheelt 10 minuten werk, en au bain marie suiker op laten lossen, en wel zo veilig.. ivm samonella!!!

Cogli l'attimo

13

scheelt 10 minuten werk, en au bain marie suiker op laten lossen, en wel zo veilig.. ivm samonella!!!

Dat is wel met botercreme dat gaat de oven niet in maar met biscuit hoef je geen rekening te houden met samonella, dat gevaar is geweken nadat je cake gebakken is!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje