Onderwerp: Welk spuitmondje voor dunne lijntjes?

Vandaag koekjes gebakken, wilde er een icing laag over doen...
Kwam helaas niet ver...

Had een icing die voldoende vloeibaar was om lijntjes mee te maken, spuitmond nr 1 in een spuitzak gedaan en toen hield het op! Ik kon een proeflijntje spuiten en daarna leek het wel of het spuitmondje te vol zat of dat het gaatje verstopt was...

Enig idee hoe dit verholpen kan worden? Ik dacht zelf aan een grotere spuitmond, maar heb geen idee hoor! Heb trouwens ook geen adaptor gebruik...

2

Re: Welk spuitmondje voor dunne lijntjes?

Ik gebruik nr 2, dus veel groter is dat niet. Was je icing toch nog ietsje te dik denk ik?

hm oke...
Nee heb mijn icing met verschillende diktes geprobeerd... vreemd  :/

4

Hier ook nr 2 voor dunne lijntjes.. wil ik een dikker randje dan gebruik ik 4.

5

Mag ik even inhaken? Welk mondje gebruiken jullie dan voor het opvullen?

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

6

ik gebruik ook 2 voor de lijntjes. Vooral omdat mondje 1 zo snel verstop raakt. Voor het vullen gebruik ik 3 of 4. Maar tegenwoordig vouw ik ook cornetjes. Moet eerlijk zeggen dat je daarmee nog mooiere lijntjes spuit.

7

Ik gebruik ook altijd nummer 2 voor randjes, precies dezelfde reden: nummer 1 raakt heel snel verstopt en nummer 2 juist amper. Als ik voor schrijfwerk oid een dunner lijntje nodig heb, gebruik ik 1.5 van PME en zeef ik ook nog eerst de icing.

Flooden hangt af van hoe groot het oppervlak is en hoeveel details daar inzitten. Ik denk dat ik 4 het meest gebruik.

Bedankt voor de tips, ga er mee aan de slag!