1

Onderwerp: houdbaarheidsvraag

Ik ben heel stom geweest, ik heb voor mijn zoon een taart gemaakt voor zijn verjaardag. Het is een chocoladecake gevuld met chocomousse van Mona en verse slagroom met klopfix. Nu was ik er vanuit gegaan dat zijn verjaardag ( bij zijn vader) op zaterdag a.s gevierd zou worden maar het word pas zondag a.s gevierd, een dag later dus.

Ik heb de taart gisteren gevuld en gemaakt, en er zit nu dus 3 dagen tussen het maken en aansnijden. De taart is afgesmeerd met botercreme en staat keurig in de koeling.

Kan de taart nu zondag nog gegeten worden?  Ik zou het zo sneu vinden voor het kind als het niet kan....

2

Re: houdbaarheidsvraag

Dat kan wel lijkt mij toch? Zo snel bederft slagroom nou ook weer niet, de chocomousse kan het zeker hebben.

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

Ik zeg altijd dat de taart maximaal 3 dagen na het maken goed is. Dus dan kan het nog. Als je het niet vertrouwd kun je de taart ook invriezen en zaterdag er weer uithalen...

4

Dank! Ik heb de taart voor de zekerheid gisteren toch in de vriezer gedaan, en haal hem er vanavond  weer uit, dan is ie zeker goed voor morgen :)

5

ik heb het al gedaan,en dat ging prima

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

6

Taart gisterenavond uit de vriezer gehaald en in de koeling gezet. Hij is nog goed, maar mooier is hij er niet op geworden. Hij is toch gaan zweten, maar misschien droogt dat later nog op, hij staat nu op het aanrecht te wachten tot de visite komt :)