Onderwerp: Nou, dan toch ook maar mijn baksels...
Hallo iedereen,
Hoewel ik nog niet zo actief ben op dit forum (het is erg groot en erg actief dus 't lukt me nog niet echt om bij te houden) heb ik nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken om mijn eerste baksels te tonen. Hoewel mijn omgeving enthousiast reageert lijkt 't me toch beter als ik ze dit forum niet laat zien! Mijn taarten zijn echt totaal kansloos als ik ze vergelijk met de taarten die ik hier zie!
Hoewel ik vroeger vaak creatief bezig was, merk ik toch duidelijk dat ik te lang niet meer met klei heb gewerkt. De laatste keer was toch dik tien jaar geleden en dat is te zien! Mijn boetseersels zijn vrij lomp.
Enfin, ik laat m'n taarten hier toch zien omdat ik graag feedback wil over wat er beter kan. Het bekleden gaat me al redelijk goed af (goed strak, vrijwel geen scheuren of plooien), maar het afwerken kan beter.
Mijn eerste taart
Gemaakt tijdens een workshop waar ik het taartenbakvirus te pakken kreeg!

Tweede en derde taart:
Door allerlei omstandigheden had ik amper nog de tijd voor deze taarten dus heb ik ze afgerafeld in amper vier uur tijd. Vooral het ratje is compleet mislukt, dat heb ik in vijf minuten in elkaar geprutst. Maar goed, de ontvanger vond ze wel leuk en wilde ze bijna niet aansnijden!

Vierde taart:
De moeder van een vriendin vroeg me de dinsdag voor kerst of ik misschien een taart voor hen kon maken en ze had nog een vorm liggen die ze niet gebruikte. Of ik die misschien wilde hebben? Dit was het resultaat:

Vijfde en zesde taart:
Het leek mijn vriend wel leuk om een bedankje te maken voor twee autogarages. Lekkerder en leuker dan een simpel appeltaartje en voor mij een mooie gelegenheid om even goed te oefenen! Ik ben erg slecht in plannen en heb deze taarten tussen 22.00u en 2.00u gemaakt. Niet de beste tijd om taarten te maken! Maar wel goed om te oefenen, het randje onderaan was vooral bij de Friese taart goed gelukt! Verder zijn dit duidelijk niet m'n mooiste taarten, maar de garagejongens vonden ze mooi en lekker en konden het gebaar sowieso waarderen.

Zevende taart:
Een vriendin van me was jarig en vroeg of ik haar verjaardagstaart wilde maken. Hij was erg goed gelukt qua afkleden (goed strak, randje was weer goed gelukt) maar aan de rat kun je héél duidelijk zien dat ik 't te lang niet gedaan heb. Ook was de lijm nog niet droog toen ik de foto maakte. De volgende keer zal ik wat lijm op de letters smeren en niet op de taart, dat is mooier.

Goed, dit waren ze! Op- en aanmerkingen zijn welkom! 
Gelukkig heb ik geen ambities om er mijn beroep van te maken en 'vooral doorgaan' zal ik zeker doen, daar is het leuk genoeg voor!