1

Onderwerp: Wajang versus andere plantaardige boter

Hallo,

weet iemand of er een verschil is tussen wajang boter of een andere bv die van AH?

Ik heb net Merengeu botercreme gemaakt met plant.margarine van de appie, maar ik vind het echt niet lekker...... :s

2

Re: Wajang versus andere plantaardige boter

volgens mij moet je die zowiezo met roomboter maken en niet met margarine...

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

3

Maar Wajang is toch ook geen roomboter? Ik heb het van een recept hier van het forum..

4

hmmm... dan weet ik het niet. ik gebruik altijd alleen maar roomboter voor de meringue botercrème.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

5

Oke, ik maak ook altijd botercreme met roomboter, maar voor op m'n werk moet het glutenvrij en melkvrij zijn.... dus vandaar het experimenteren.....

ik wacht nog even af of iemand anders nog een antwoord heeft..

tnx;)

6

Geen idee. Ik heb wel een paar keer de mix gemaakt met Bertolli, blauwe wikkel.

Dat gaat wel aardig :/

Graag zou ik botercreme maken met echte roomboter maar ik vind boter gewoon zooooooooooooooooooo ontzettend smerig :nooo

7

Maar de mix is niet gluten en melk vrij dus kan ze in dit geval niet gebruiken.

Ik maak gewone botercreme met wajang. Extra suiker erdoor en weet je wij vinden het smerig omdat wij dat niet gewend zijn.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Gebruik zelf ook altijd Wajang omdat die ongezout en puur plantaardig is, misschien zit daar het smaakverschil tussen. Heb een keer toefjes gemaakt van andere margarine voor op een cc en dat was niet echt lekker, met name omdat in de margarine zout zat.

9

jolanda71 schreef:

en weet je wij vinden het smerig omdat wij dat niet gewend zijn.

Ja dat zei mijn man ook al:)

Ik neemhet gewoon mee, en laat ze wel even proeven:)
Mochten zij het ook niets vinden dan gaat het hup in de prullenbak en dan maak ik iets anders.....

bedankt allemaal voor jullie reacties;)

10

als ik een KM-vrije taart maak, dan doe ik ook afsmeren met wajangBC 1:1 - nog nooit opmerkingen over gekregen....

Groetjes, Dorothea.

11

Ik gebruik ivm allergiën ook altijd Wajang (ook als ik voor anderen bak), nooit klachten gehad  :lol: . Vorige week met een vriendin een taart gemaakt en zij had voor tussen de taarten botercreme-mix bij zich, wat een derrie is dat vergeleken bij 1:1 zeg, geef mij maar gewoon wajang en poedersuiker hoor, kun je tenminste ook onder de marsepein/fondant gebruiken  :Y

Suc6, hoop dat ze t lekker vonden....

I just love it....!!

12

Ja hoor, ze hebben er van genoten! Ik heb heel wat complimentjes gehad:)